۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84408890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ گروه ارزیاب به مناطق سیل‌زده خانمیرزا چهارمحال و بختیاری اعزام شد

شهرکرد- ایرنا-فرماندار خانمیرزا با اشاره به جاری شدن سیلاب یکشنبه شب در این شهرستان گفت: ۹ گروه ارزیاب برای ارزیابی میزان خسارت به مناطق سیل‌زده این شهرستان اعزام شده‌اند.

یوسف مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این گروه‌های کارشناسی از راه و شهرسازی، امور عشایر، دام‌پزشکی، جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری آلونی و دهیاران روستاهای آسیب‌دیده هستند.

وی افزود: گروه‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت عشایر، عرصه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری، زمین‌های کشاورزی، خانه‌های مسکونی و اماکن عمومی روستاهای برجویی، بردبُر، صالحات، جوب‌نساء و برکه عازم شده‌اند.

مرادی تصریح کرد: جاری شدن سیلاب یکشنبه شب در شهرستان خانمیرزا خسارت‌هایی به پل،ها، جاده‌ها، ابنیه فنی و برخی مدارس روستاهای یاده شده وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام هواشناسی، بارش‌های رگباری چهارمحال و بختیاری تا پایان هفته جاری ادامه دارد اما از شدت بالایی برخوردار نیست.

الگوهای همرُفتی حاکی از آن است که برای امروز دوشنبه، بارش‌ها در جنوب چهارمحال و بختیاری از شدت بیشتری برخوردار است اما مناطق شمالی و حتی شهرکرد نیز از این بارش‌ها بی‌نصیب نخواهند ماند.

علاوه‌بر تداوم بارش‌های رگباری، افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک نیز در بسیاری از نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش‌های ناشی از سیستم اخیر در استان منجر به ریزش ۸.۲ میلیمتر بارش در خانمیرزا، ۳.۷ میلیمتر در سورشجان شهرکرد، ۲.۴ میلیمتر در مالخلیفه لردگان، ۲.۸ میلیمتر در بروجن، ۱.۴ میلیمتر در کوهرنگ و در سایر نقاط استان کمتر از یک میلیمتر شده است.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha