سیل و تگرگ، هزار میلیارد ریال به آذربایجان غربی خسارت زد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: سیل و تگرگ، یک‌هزار میلیارد ریال طی هفته گذشته در چهار شهرستان استان خسارت ایجاد کرد.

امیرعباس جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت بخش کشاورزی و ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت ابنیه و زیرساخت‌های چهار شهرستان خوی، ارومیه، تکاب و سلماس است.

وی ادامه داد: خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

مدیرکل مدیربت بحران آذربایجان غربی اضافه کرد: سیل آخر هفته در آذربایجان غربی موجب جان باختن یک تن، بروز خسارت در بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی و تلف شدن بیش از ۶۰۰ رأس دام شد.

وی با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی الند خوی براثر جریان سیل، اضافه کرد: جاده اصلی منطقه الند بخش صفائیه خوی به علت بارندگی شدید باران و جریان سیل مسدود شد.

جعفری با بیان اینکه در این منطقه ۱۷ روستا واقع شده است، اضافه کرد: تیم‌های امدادی و بازسازی جاده در حال اعزام به منطقه برای بازگشایی محورها هستند.

به گزارش ایرنا در پایان هفته گذشته بارش رگباری و تگرگ موجب جاری شدن سیل دربرخی شهرهای آذربایجان غربی شدکه بیشترین خسارت به بخش کشاورزی شهرستان ارومیه و خوی وارد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha