۱۷۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور فعال است

تهران- ایرنا -مدیر طرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره اعلام کرد:بر اساس آمارهای موجود بیش از ۱۷۵ مزرعه فعال در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور فعالیت دارند

ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور فعالان دانش‌بنیانی و نمایندگانی از صنایع مرتبط برگزار شد تا چالش‌ها ارائه و روش‌های فناورانه پاسخ‌گویی به آنها ارائه شود.

مدیرطرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره درباره برگزاری این رویداد، گفت: این همایش با محورهای «بررسی وضعیت تولید ماهیان خاوریاری در ایران و جهان»، «صادرات، بازارهای هدف و چالش‌ها»، «مدیریت بهداشت، بیماری و تغذیه»، «استانداردسازی در صنعت خاویار» و غیره برگزار شد.

محمود شایسته افزود: برای برگزاری این رویداد، سازمان‌های شیلات، دامپزشکی، موسسه علوم تحقیقات شیلاتی، کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آبزیان نیز مشارکت داشتند.

مدیر طرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره همچنین گفت: یکی از برنامه‌های جنبی این رویداد برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها و نیازهای فناورانه این حوزه بود که آخرین محصولات را به نمایش گذاشته بود.

شایسته ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۱۷۵ مزرعه فعال در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور فعالیت دارند که ‌با توسعه پرورش ماهیان خاویاری و توسعه صادرات می‌توانیم تولید این محصول را در استان‌های کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در برخی نقاط کشور، پرورش ماهیان خاویاری در قفس دریا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این کار کمک بزرگی برای ارتقای تغذیه جامعه و غنی‌سازی سفره‌های مردم خواهد داشت.

شایسته افزود: شبکه سازی، هوشمندسازی، رهگیری این محصول راهبردی با گرید بندی و مدیریت زنجیره تامین می‌تواند ایران را به جایگاه ویژه خود در صادرات خاویار برساند و ماهی خاویاری می تواند یکی از نمادهای ملی ایران باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه محصول سالم(طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی منجر به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم تشکیل شد.

این شبکه با مشارکت شرکت ها و گروه های کنشگر و تاثیرگذار بر زنجیره تامین محصولات سالم به طور داوطلبانه تشکیل شد که هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت های شبکه ایفا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha