۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84409943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت جدید نان در خراسان شمالی اعلام شد

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 84409943
قیمت جدید نان در خراسان شمالی اعلام شد

بجنورد-ایرنا- مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد گفت: قیمت نان در این شهر گران شد، قیمت انواع نان تا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رضا قاسمینان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص قیمن نان یارانه ای اظهار داشت: نان بربری تنوری یا سنتی با وزن چانه ۴۰۰ گرم به ۸۷۰ تومان، بربری سنتی ۸۷۰ تومان، تنوری خراسانی ۸۷۰ تومان  افزایش یافت.
وی قیمت انواع نان را در ین استان تا پیش از اعمال قیمت جدید به طور میانگین با چانه ۴۵۰ گرم ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

وی افزود: قیمت نان یارانه ای سنگک یارانه ای نیز که ۹۰۰ تومان بود هم اینک با وزن چانه ۴۰۰ گرم به هزار و ۱۰۰ تومان، نان لواش با وزن چانه ۲۰۰ گرم به ۴۲۰ تومان، تنوری اسفراینی با وزن چانه ۳۴۰ گرم به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا کرده است،

قاسمیان در خصوص قیمت نان نیمه یارانه ای نیز اظهار داشت: نان بربری ماشینی با وزن چانه ۴۵۰ گرم به هزار و ۱۵۰ تومان، بربری سنتی ۴۵۰ گرم به هزار و ۱۷۰ تومان، نان سنگک ۴۰۰ گرم به هزار و ۶۰۰ تومان، تنوری اسفراینی ۳۴۰ گرم به هزار تومان و نازک پزی ماشینی با وزن چانه ۳۳۰ گرم به هزار تومان افزایش یافته است. 

وی از کاهش وزن چانه نان انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه هر نوع نانی از نظر وزن چانه باید استانداردی داشته باشد با تغییر آن کیفیت نیز کاهش خواهد یافت.

در استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری بیش از یک هزار ۳۰۰ نانوایی فعالیت دارند و براساس آمارهای موجود، سرانه مصرف آرد در این استان  ۹.۵  کیلوگرم است که حدود ۲ کیلوگرم از سرانه کشوری بالاتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha