عاملان آتش‌سوزی در ارتفاعات فیجان ارسنجان دستگیر شدند

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: ۲ نفر از افرادی که در زمان آتش سوزی در ارتفاعات فیجان حضور داشتند توسط ماموران این اداره شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حسن خسروانیان بیان کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی کارشناس حقوقی این اداره و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسنجان عاملان اصلی آتش سوزی شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و در حال حاضر به جرم خود اعتراف کرده و بازداشت شدند.

وی با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی افزود: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از مردم و به ویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در عرصه های منابع طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

حریق در طبیعت و ارتفاعات فیجان ارسنجان که از ساعت ۲۰ مورخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود با وجود وزش باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و وجود پوشش گیاهی، سرانجام با تلاش کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و نیروهای هنگ امدادطبیعت ارسنجان و حضور مردم پس از گذشت چهار ساعت کنترل و مهار شد.

شهرستان ارسنجان  که ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha