۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84410681
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در چهارمحال و بختیاری ۵ فوتی دیگر بر جا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا، مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۷۹ نفر رسید.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر در استان از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است و چنانچه این روند به همین شکل تداوم یابد در روزهای آینده با افزایش تعداد بیماران بستری با چالش تامین تخت مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به مراجعه ۷۵۲ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان، تصریح کرد: از این تعداد آزمایش ۲۷۳ نفر مثبت اعلام شد که  ۶۶ بیمار بستری شدند و ۲۰۷ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی، مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان را ۳۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال ۳۸ نفر وخیم گزارش شده است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بار مراجعات به بیمارستان‌های استان افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: انجام عمل‌های غیراورژانسی و مراجعات غیرکرونایی به مراکز درمانی استان زیاد شده است و همین موضوع بخش زیادی از ظرفیت بیمارستان را به خود اختصاص داده که می‌تواند ما را در موج پنجم کرونا گرفتار کند.

شیرانی با بیان اینکه بین ۵.۵ تا ۶ درصد موارد بستری کرونا در موج چهارم کرونا در استان فوت کردند، خاطر نشان کرد: اگرچه امید می‌رود تعداد فوتی‌ها در موج پنجم بیشتر از موج چهارم نباشد اما مهمترین اصل در مدیریت این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان بروجن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، کیار و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha