اعتبار جاده شهرکرد به شلمزار تامین می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه شهرکرد به شلمزار در جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان هفته آینده پیگیری و تامین خواهد شد.

سید حمید پورمحمدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان تاکید کرد: قطعه شهرکرد به شلمزار در این طرح ۲ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون تامین شده است.
وی افزود: بقیه اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این طرح از طریق ماده ۵۶ و با کمک بانک‌های عامل پیش‌بینی و تامین خواهد شد.
پورمحمدی جاده کنونی شهرکرد به شلمزار را حادثه خیز اعلام و تصریح کرد،: این جاده از اهمیت خاصی برای چهارمحال و بختیاری برخوردار و رفع مشکلات آن ضروری است.
وی یادآور شد: رفع مشکلات پیمانکاران و پرداخت بدهی آنان در اولویت کاری مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.
پورمحمدی اظهار داشت: برای قطعه شلمزار به ناغان در مسیر جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر اختصاص می‌یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قطعه شهرکرد به شلمزار در جاده شهرکرد به ناغان به خوزستان ۳۲ کیلومتر طول دارد.
حسین‌علی مقصودی تاکید کرد: نقاط حادثه‌خیز حد فاصل شمس‌آباد تا شلمزار در این جاده ارتباطی رفع و مشکل معارضان مسیر حل شده است.
وی قرارداد اجرای این طرح را یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: تکمیل قطعه شهرکرد به شلمزار در جاده شهرکرد به شلمزار به خوزستان و بهره‌برداری از آن تا پایان سال‌جاری دو هزار میلیارد ریال نیاز دارد.
مقصودی همچنین به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی احداث تونل زره و مسیرهای دسترسی آن اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون یک پیمانکار با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از شلمزار تا ورودی این تونل و یک پیمانکار با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لاینینگ آن با اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرارداد دارند.
وی یادآور شد: ۶۰ متر از حفاری تونل زره باقی‌مانده که تا ۱۵ روز آینده انجام و پس از باز شدن تونل، عملیات لاینینگ آن آغاز خواهد شد.
مقصودی اظهار داشت: در جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان ۱۶ هزار خودرو در شبانه‌روز تردد دارد که اجرای این طرح‌ها در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش‌آفرین است.
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیات اجرایی قطعه شهرکرد به شلمزار در جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان با سرعت در حال انجام است.
قدزت‌الله حمزه تاکید کرد: عقب‌ماندگی توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری از گذشته تاکنون به حدی است که اجرای طرح‌های کنونی، زیاد به چشم نمی‌آید.
وی افزود: فعالیت ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی در قطعه شهرکرد به شلمزار در جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان نشان از اهتمام مسوولان برای اجرای سریع‌تر این طرح دارد.
به گزارش ایرنا، پروژه تونل زره و راه‌های دسترسی آن ۱۳ کیلومتر طول دارد که در آن یک تونل به طول یک‌هزار و ۴۸۰ متر حفر می‌شود.
احداث تونل زره فاصله ۳۳ کیلومتری بین شلمزار تا ناغان در شهرستان کیار را ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و پنج نقطه حادثه‌خیز این مسیر حذف می‌شود.
تونل زره در مسیر شلمزار به ناغان و بخشی از محور شریانی شهرکرد- بازفت- خوزستان قرار دارد که با بهره‌برداری از آن از بار ترافیکی محور بروجن به لردگان کاسته می‌شود.
جاده شهرکرد – بازفت، شلمزار – ناغان ۱۶۰ کیلومتر از شهرکرد تا بازفت طول دارد که احداث باند دوم جاده شهرکرد – شلمزار، ساخت مسیر تونل زره و اجرای مسیر گردنه چری از زیرپروژه‌های این طرح به‌شمار می‌رود.
با احداث این طرح علاوه بر حذف گردنه سخت‌گذر چری، افزون‌بر ۴۰ پیچ خطرناک حذف و فاصله ۲۲ کیلومتری به ۱۲ کیلومتر کوتاه می‌شود.
اعتبار مصوب جاده شهرکرد – بازفت، شلمزار – ناغان برای سال‌جاری ۵۶۰ میلیارد ریال است و تکمیل آن به حداقل ۲ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.
جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان یکی از محورهای اصلی چهارمحال و بختیاری است.
به گفته مسوولان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، در این جاده روزانه ۱۶ هزار وسیله نقلیه تردد می‌کند که ظرفیت کم جاده، سالانه خسارت‌های مالی و جانی به‌بار می‌آ‎ورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha