توفان شدید همراه با گرد و خاک ورگبار باران هرمزگان را درنوردید

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: توفان شدید همراه با گرد و خاک و رگبار باران عصر امروز بیشتر نقاط استان بویژه بندرعباس، کهورستان ، بستک، بندر خمیر، قشم و فین را در نوردید و خسارت‌هایی وارد کرد.

مهرداد حسن زاده عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدیریت ۲ روز قبل در این خصوص هشدار جوی صادر کرد که در رسانه‌ها منتشر شد.
وی ادامه داد: گرد و خاک همراه این توفان کانون درون استانی داشت و از منطقه ای مانند کهورستان در شهرستان بندر خمیر به دلیل خشکسالی به هوا برخاسته بود.
وی اضافه کرد: این توفان علاوه بر گرد و خاک که اداره کل محیط زیست هرمزگان درحال محاسبه غلظت آلایندگی آن است موجب قطع برق به سبب شکستن تیرهای برق در برخی مناطق هرمزگان از جمله بندرعباس شد که تیم‌هایی شرکت توزیع برای رفع مشکل اعزام شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: شکستن درختان دیگر نتیجه این تندیاد لحظه‌ای در بندرعباس بود.
حسن زاده خاطر نشان کرد: اداره‌های مختلف متولی درحال جمع آوری اطلاعات هستند که اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: هم استانی ها با توجه به تداوم این شرایط تا روز چهارشنبه یه خصوص در ارتفاع‌ها تردد غیر ضرور در سطح شهرها و خارج از شهرها نداشته باشند.

طبق گزارش هواشناسی هرمزگان سرعت وزش باد۵۸ کیلومتر بر ساعت معادل ۳۲ نات ومعادل ۱۶ متر برثانیه است که بی سابقه گزارش شده است.

توفان ، گردوغبار شددید و رگبار باران موجب قطع مکرر و نواسان برق در بیشتر نقاط استان بویژه شهر بندرعباس و دیدافقی کاهش یافته وامکان رفت وآمد با سختی مواجه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha