زندگی زنده‌یاد گلستانی؛ به داستانی بزرگ برای روایت دوستانش بدل شده است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام ضمن تسلیت درگذشت زنده‌نام مجتبی گلستانی نویسنده و پژوهشگر کشورمان که به سبب کرونا درگذشت نوشت: او از میان ما رفت و کسی چه می‌دانست که زندگی خود او بسان یک داستان کوتاه به زودی موضوعی برای روایت دوستانش می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محسن جوادی آمده است: خبر درگذشت مرحوم مجتبی گلستانی غمی سترگ بر دل ما نشاند. او را برای بار نخست در جلسه مصاحبه دکتری گروه فلسفه اخلاق دانشگاه قم دیدم. با تانی و اندیشه سخن می‌گفت و پیدا بود که مطالعاتی عمیق و فراگیر در حوزه اخلاق و ادبیات دارد. گاهی توفیق گفت‌وگو با او را داشتم و در پس تلاشی ستودنی که برای کسب دانش داشت اراده‌ای تزلزل‌ناپذیر کاملا مشهود بود. 

جوادی در بخش دیگری از این پیام آورده است: اگرچه حرکت برای او سخت بود اما مسیر تهران تا قم را برای درس خواندن با شادی و نشاط طی می‌کرد و هیچ از بقیه کم نمی‌گذاشت. رنج زندگی را هرگز در جسم و جان  او نمی‌دیدم و یا از زبان او نمی‌شنیدم.

زندگی زنده‌یاد گلستانی؛ به داستانی بزرگ برای روایت دوستانش بدل شده است

اهل ادبیات بود و داستان زیاد می‌خواند و گاهی هم به نوشتن یا  نقد داستان می‌پرداخت. با قلمی روان و زیبا آثار دیگران را به فارسی برمی‌گرداند. او از میان ما رفت و کسی چه می‌دانست که زندگی خود او بسان  یک داستان کوتاه به زودی موضوعی برای روایت دوستانش می‌شود. 

معاون فرهنگی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان پیام تسلیت خود آورده است: از خداوند متعال برای او رحمت و مغفرت و برای بازماندگان وی صبر و اجر طلب می‌کنم.

مجتبی گلستانی، نویسنده و منتقد ادبی و خالق اثر واسازی متون جلال آل‌احمد، که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان فیروزآبادی در شهرری بستری بود، صبح روز دوشنبه ( ۲۸ تیرماه) در سن ۴۰سالگی از دنیا رفت.

زندگی زنده‌یاد گلستانی؛ به داستانی بزرگ برای روایت دوستانش بدل شده است

مجتبی گلستانی متولد سال ۱۳۶۰ نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه فلسفه و نقد ادبی، دارای مدرک دکتری فلسفه‌ اخلاق بود. او در قامت کارشناس ارشد حوزه فلسفه، اندیشه و نقد ادبی با رادیو همکاری داشت.

از جمله کتاب‌های زنده‌نام گلستانی می توان به واسازی متون جلال آل‌احمد و درآمدی تصویری بر اخلاق اشاره کرد که کتاب نخست با نقد و تحسین مثبت کارشناسان حوزه پژوهش‌های ادبی مواجه شده بود.

پیکر مجتبی گلستانی روز گذشته (سه‌شنبه ۲۹ تیر ماه) در همسایگی آرامگاه مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی (خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا که هر دو در سانحه تصادف اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در آذربایجان غربی از دنیا رفتند) و مهدی شادمانی (خبرنگار فقید ورزشی) با حضور تعدادی از دوستان و اعضای خانواده در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha