۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با مراجعه ۵۲۳ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، آزمایش ۲۰۴ نفر مثبت اعلام شد.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۷۱ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونای مراکز درمانی استان را ۳۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد آزمایش ۲۶۶ نفر مثبت قطعی است و سایر بیماران منتظر جواب آزمایش هستند.

شیرانی همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری برگزاری مراسم‌های عروسی بین ۲ عید قربان تا غدیر را چالش اصلی شیوع کرونا در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: عده‌ای از مردم اقدام به برگزاری مراسم عروسی تا قبل از فرارسیدن ماه محرم دارند و این مراسم‌ها با تعداد نفرات زیاد و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

شیرانی خاطرنشان کرد: برگزاری دورهمی‌ها و مسافرت‌های تابستانی به استان نیز ۲ چالش دیگر به شمار می‌رود که همچنان می‌طلبد مردم در این خصوص همراهی داشته باشند و به توصیه‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۳۱ تیر) ۱۵۴ هزار و ۳۴۵ مورد نمونه‌گیری در استان انجام شده که بر اساس آن ۵۱ هزار و ۹۳۶ مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

هم‌اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت قرمز( خیلی پرخطر)، شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار در وضعیت در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha