۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84413157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وعده استاندار گلستان برای رفع مشکلات بیمارستان تامین اجتماعی گنبد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که هادی حق‌شناس استاندار گلستان امروز پنجشنبه پس از بازدید از روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان وعده داد مشکلات این بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی به زودی برطرف شود.

عبدالقدیر کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استاندار گلستان در این بازدید یک ساعته از بخش‌های مختلف بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس، همچنین برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی و افزایش تجهیزات و امکانات درمانی این بیمارستان که تعدادی از بیماران کرونایی شرق استان در آن بستری هستند را داد وعده پیگیری داد.

وی افزود: استاندار گلستان همچنین در ادامه حضور در گنبدکاووس برای تبریک عید قربان با آخوند عبدالباسط نوریزاد و آخوند عبدالکریم جاور ائمه جمعه اهل سنت این شهرستان مرزی دیدار کرد.

کریمی اضافه کرد: هم اکنون ۳۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری هستند که در مقایسه با ۲۱۵ نفر بستری چهار روز قبل افزایش قابل توجهی یافته است.

وی بابیان اینکه حدود ۶۵ درصد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان، گنبدی و بقیه از شهرستان‌های همجوار هستند، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های گنبدکاووس در حال تکمیل شدن است و در صورت تداوم روند صعودی آمار بستریان کرونایی مجبور به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی خواهیم بود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس یادآور شد: در پیک‌های اول تا چهار شیوع کرونا در این شهرستان میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم بین ۶۰ تا ۸۵ درصد بود اما در این پیک توجه به رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

کریمی گفت: با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر از طریق صدا و سیما، خبرگزاری‌های رسمی و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی و نیز بلندگوهایی سیار و مساجد در سطح شهرستان، مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کم توجه هستند.

گنبدکاووس با ۳۷۳ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

همچنین امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در این استان گفت که از روز گذشته تاکنون ۲۰۰ بیمار جدید مبتلا به این ویروس در گلستان بستری شدند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۸۰ تخت بیمارستانی استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که نسبت به روز گذشته ۷۷ نفر بیشتر است.

به گفته وی وضعیت بستری در شهرستان‌های آزادشهر، بندرگز، رامیان، کلاله، گرگان و مینودشت به ازای هر صد هزار نفر جمعیت به ترتیب ۶.۶، ۷.۹، ۶.۳، ۶.۳، ۷.۴ و ۱۳.۸ نفر است که این شرایط، شهرستان‌های مذکور را در وضعیت فوق قرمز (سیاه) و وخیم قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha