ویروس دلتای هندی افراد بیشتری در گروه سنی پایین را درگیر می‌کند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ویروس دلتای هندی کرونا نسبت به انواع چینی و انگلیسی، افراد گروه های سنی پایین تر جامعه از جمله نوجوانان و جوانان را مبتلا می کند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه بیشتر بیماران کووید۱۹ کشور در خیز جدید کرونا به نوع ویروس دلتای هندی مبتلا هستند، افزود: قدرت و سرعت انتقال این نوع ویروس و احتمال ابتلای گروه های سنی پایین تر جامعه نسبت به انواع دیگر ویروس ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هر سه مورد ویروس چینی، انگلیسی و هندی در شهرستان های شاهرود و میامی شناسایی شده است، تصریح کرد: علایم ابتلا به ویروس دلتای هندی کمی متفاوت تر نسبت به سایر ویروس ها است، سرماخوردگی و درگیری مجاری تنفسی فوقانی و آب ریزش بینی از علایم بارز ابتلا می باشد.

چمن با بیان اینکه این نوع ویروس علایم مشترکی همچون سرفه، تب و تنگی نفس با سایر ویروس ها دارد، ابراز داشت: درد عضلانی، سردرد نیز از علایم دیگر ابتلا به بیماری کووید۱۹ است که باید بروز این علایم را جدی گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: پیشگیری، مراقبت و درمان این نوع ویروس مشابه گونه های دیگر است و مردم باید همچنان در رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

وی از شناسایی ۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد موارد شناسایی جدید، ۱۸ تن در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

چمن با بیان اینکه روند واکسیناسیون در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به خوبی در حال انجام است، افزود: تا به امروز ۳۴ هزار و ۹۵۵ دُز واکسن برای تزریق به گروه های هدف در شرق استان سمنان استفاده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: تمامی واکسن های ساخته شده در دنیا قابلیت پیشگیری ۹۵ درصدی از ابتلای مجدد را دارند و پنج تا ۱۰ درصد افراد به رغم دریافت ۲ دُز واکسن امکان ابتلا دارند.

وی ادامه داد: شواهد علمی و بررسی های میدانی همکاران نشانگر این است افرادی که واکسن تزریق کردند اگر هم مبتلا شوند احتمال وخامت حال، مرگ و میر کمتری دارند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۲۶ تن طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، مجموع جانباختگان کووید۱۹در کشور به ۸۸ هزار و ۶۳ تن  رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۸۷ تن از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۰ تن رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha