سه دستگاه تانکر برای آب‌رسانی به بخش سرفیروزآباد کرمانشاه نیاز است

کرمانشاه - ایرنا - بخشدار سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه آبرسانی به ۶۰ روستای این بخش به عنوان دومین بخش بزرگ کشور اکنون فقط با یک تانکر آبرسان انجام می‌شود، گفت: سه دستگاه تانکر برای آب‌رسانی به بخش سرفیروزآباد نیاز است.

«شهاب‌الدین شفیعی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح مشکلات آب این بخش افزود: آبرسانی با یک تانکر و در این وسعت امکان‌پذیر نیست و از آنجاییکه این تانکر فقط روزانه ۲ سرویس را انجام می‌دهد ۲۵ روز طول می‌کشد تا آب‌رسانی به یک روستا برای بار دوم انجام شود.

او بر خرید حداقل سه دستگاه تانکر آب‌رسان برای این بخش تاکید کرد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم باید این دستگاه‌ها خریداری شود و مکاتبات و رایزنی‌های لازم با اداره آب و فاضلاب انجام شده است تا این دستگاه‌ها خریداری و در خدمت آب‌رسانی به مردم قرار گیرد.

وی تامین آب شرب سالم را برای مردم بخش بسیار مهم دانست و اظهار داشت: تمام خطوط لوله‌گذاری بخش سرفیروزآباد نیاز به اصلاح دارد اما جهت سالم‌سازی آب شرب هم جلساتی با اعضای شورا و دهیاری‌ها برگزار شده است و به زودی نسبت به تصفیه و کلرزنی مخازن آب در این بخش اقدام می‌شود.

 بخشدار سرفیروزآباد با اشاره به اینکه جاده اصلی فیروزآباد از هلشی تا انتهای بخش نیاز به ترمیم و بهسازی و اعتبارات ویژه‌ای دارد، گفت: بسیاری از جاده‌های این مسیر خاکی است؛ به عنوان نمونه حدود ۲۰ کیلومتر راه مواصلاتی ۴۰ روستای دهستان عثمانوند خاکی است و همچنین حدود پنچ کیلومتر در انتهای بخش سرفیروزآباد حدفاصل روستاهای میرحسن تا والادشت هم نیاز به اعتبار ویژه برای ترمیم و روکش آسفالت دارد.

شفیعی، مشکل تولید برق را یکی دیگر از مشکلات مهم بخش سرفیروزآباد دانست و افزود: یک ایستگاه تولید برق باید برای بخش سرفیروزآباد تهیه شود که حداقل بخشی از مشکلات برق مردم مرتفع گردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش سرفیروزآباد کرمانشاه با حدود ۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۳۵ روستا، بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در جنوب شرقی کرمانشاه واقع شده است و در این گرمای تابستان بخش زیادی از روستاهای آن با مشکل آب شرب و سلامت آن درگیر هستند.

مشکلات بخش سرفیروزآباد که شامل دهستان‌های جلالوند، عثمانوند و سرفیروزآباد است به آب ختم نمی‌شود و در این بخش راه‌های مواصلاتی و جاده‌ای هم بسیار نامناسب است بطوریکه تصادفات جاده‌ای در این بخش هر ساله جان بسیاری از هم‌استانی‌های ما را می‌گیرد.

علاوه بر مشکلات آب، برق و راه‌های جاده‌ای و روستایی در این بخش، حدود ۵۰ روستای بخش سرفیروزآباد ارتباط اینترنتی و آنتن‌دهی مطلوب ندارند که باید مدیران استان برای این حل این مشکلات چاره‌ای بیاندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha