۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳
کد خبر: 84414501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان بابلسر تاپایان مرداد به شبکه آبرسانی سد البرز متصل می شود

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: شهرستان بابلسر تا پایان مردادماه جاری وارد مدار آبرسانی از سد البرز می شود.

به گزارش ایرنا؛ ابراهیم یخکشی روز شنبه در مراسم بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه شهرهای گروه الف مازندران در جمع خبرنگاران در بابل افزود: اتصال خط انتقال آبرسانی شهرهای گروه الف از بابل به بابلسر فقط ۲۰۰ متر باقی مانده است که تا پایان مرداد ماه این اتصال انجام می شود.

وی گفت: تاکنون این مقدار از لوله گذاری ها به علت معارض اجتماعی متوقف شده بود اما با دستور استاندار و با هماهنگی های ایجاد شده مشکل رفع شد و به زودی عملیات اجرایی لوله گذاری در این ۲۰۰ متر انجام می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه لوله گذاری در شهرستان بابلسر به طور کامل انجام شده است ،بلافاصله با اتصال این ۲۰۰ متر شهر ساحلی بابلسر هم از آب شرب سد البرز و تصفیه خانه بزرگ شهرهای گروه الف بهره مند می شود.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه بزرگ شهرهای گروه الف و ۷۰ کیلومتر لوله گذاری هزینه شده است و برای تکمیل فاز بعدی تصفیه خانه و ۲۰ کیلومتر خط انتقال در شهرستان فریدونکنار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: برای لوله گذاری ۲۰ کیلومتری خط انتقال در فریدونکنار، پیمانکار انتخاب شد و با حضور استاندار مازندران عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای های الف شهرهای بابل ، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار،۵۷ روستا و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را  تحت پوشش قرار می دهد.

اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران که ساخت تصفیه خانه یکی از اجزای آن است از سال ۸۸ در روستای درونکلای شرقی بابل شروع شد و در دولت یازدهم و دوازدهم با تزریق بودجه سرعت گرفت که تاکنون برای تصفیه خانه و خط انتقال از سد البرز تا فریدونکنار ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

کل خط انتقال از سد البرز تا انتها ۹۰ کیلومتر با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که در فاز نخست، ۷۰ کیلومتر آن با ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر بر ثاینه به بهره برداری رسید.

تصفیه خانه آب شهرهای گروه الف در بخش بابلکنار و در روستای درونکلای شرقی از توابع بخش بابلکنار شهرستان بابل واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha