۲ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1448
کد خبر: 84414607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد مراجعات کرونایی بیمارستان‌های قائمشهر به ۸۰۰ نفر در روز رسید

ساری – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر از روند افزایشی مراجعات و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت که هم اکنون ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند و مراجعات روزانه به ۸۰۰ نفر رسیده است.

دکتر محمد گران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در این شهرستان به دلیل رعایت نشدن محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین برپایی تجمعات است، افزود: در موج‌های اول تا چهارم به دلیل رعایت شیوه‌نامه کرونایی تعداد بستری بیماران کرونایی نهایتا به ۲۲۰ نفر می‌رسید، اما رعایت نشدن پروتکل‌ها سبب شده شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در این شهرستان باشیم.

وی با اعلام اینکه اگر شیوه‌نامه پروتکل بهداشتی در این شهرستان توسط مردم، اصناف، مسئولین جدی گرفته نشود قائمشهری‌ها با وضعیت بحرانی تر مواجه می‌شوند، گفت: در ابتدای شیوع کرونا، وضعیت مراجعات بیماران سرپایی به بیمارستان‌ها کمتر از ۵۰۰ نفر در روز بود، اما اکنون بیمارستان‌های قائمشهر با حجم عظیمی از مراجعات سرپایی مواجه هستند. به طوری که این میزان به ۸۰۰ نفر در روز رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر خاطرنشان کرد: از یازدهم تیر ماه تا کنون ۲۰ تالار عروسی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌ها برای پلمب به دادستانی معرفی شدند که پنج مورد از این تعداد روز جمعه یکم مرداد ثبت شد.

 گران تصریح کرد: متاسفانه عادی‌انگاری‌ها و بی‌توجهی نسبت به وضعیت قرمز کرونایی باعث افزایش روند بستری در این شهرستان شده است. از مردم تقاضا داریم تا برای برگشت به شرایط مطلوب، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی‌ها خودداری کنند.

وی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در قائمشهر گفت: تزریق واکسن به افراد بالای ۵۸ سال در شهر و بالای ۵۵ سال در روستاها آغاز شده است. تاکنون ۳۸ هزار دُز نوبت اول واکسن کرونا و ۱۰ هزار دُز نوبت دوم در این شهرستان تزریق شده است.

به گفته این مسئول تزریق واکسن کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فروردین قائمشهر و ۱۸ مرکز در روستایی این شهرستان در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha