۵ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84415203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات باشگاه‌های سوارکاری زنجان در وضعیت قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود

زنجان - ایرنا - رییس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: مسابقات باشگاه‌های سوارکاری این استان که طرفداران زیادی نیز دارد به دلیل وضعیت قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود.

محمدرضا رجبی خمسه، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی این هیات، قرار بود یک‌دوره مسابقات استانی پرش با اسب، یک هفته مانده به عید قربان در محل باشگاه سوارکاری کالسکه برگزار شود اما با توجه به شرایط کرونایی و نگرانی از ابتلای ورزشکاران به این بیماری منحوس، کنسل شد.

وی با بیان اینکه با قرمز شدن وضعیت کرونایی زنجان، مجوز برگزاری مسابقات کشوری و استانی به هیچ وجه داده نمی شود، اظهار داشت: مسابقات بین المللی "سی اس آی" سوارکاری نیز قرار بود از ۱۶ تا ۲۰ تیر ماه برگزار شود که به منظور پیشگیری از این بیماری مهلک، لغو شد.

رجبی خمسه با بیان اینکه چهار سوارکار زنجانی برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: در حال حاضر نیز طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی فدراسیون این رشته ورزشی ایران، باشگاه های سوارکاری هرچند در گروه یک قرار داشته و حق فعالیت در شرایط قرمز کرونایی را هم دارند اما به صورت محدود و با حداقل نفرات می توانند فعال باشند.

وی با بیان اینکه سوارکاری در فضایی روباز برگزار و به خودی خود نیز فاصله گذاری در آن رعایت می شود چراکه اسب ها نمی توانند به یکدیگر نزدیک شوند، اظهار داشت: تمرینات ورزشکاران در باشگاه ها با حداقل نفرات برگزار می شود تا سوارکاران این استان از آمادگی کافی و لازم بازنمانند.

رجبی خمسه تعداد باشگاه‌های سوارکاری زنجان را ۱۶ باب اعلام کرد و با اشاره به اینکه زنجان از وجود ۲ باشگاه بزرگ برخوردار است که در هر کدام از آنها ۸۰ راس اسب نگهداری می‌شود، افزود: در حال حاضر اسب‌های ‌این استان از نژادهای مختلفی چون کرد، عرب، ترکمن، دوخون، پونی، آلمانی، سوئیسی، بلژیکی و هلندی، هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان، ۲ باشگاه در شهرستان ابهر، سه باشگاه در شهرستان خرمدره و یک باشگاه نیز در شهرستان سلطانیه قرار دارد تصریح کرد: این باشگاه‌ها شامل اسواران، المپیک، دانشگاه زنجان، میثم، جوادیان، چاپار، رادمان، کالسکه طلایی، مینا و آسپا در شهرستان زنجان، باشگاه آرمادا و بهار در ابهر و الهام،  سام خرمدره و ستاره خرم در شهرستان خرمدره و فارهه در سلطانیه، است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha