مجموع درآمد موقوفه‌های استان زنجان در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود

زنجان – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سال گذشته مجموع درآمد موقوفه های این استان ۱۳ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ماقبل آن(۹۸) بیش از ۸۵ درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته زنجان در شاخص درآمد موقوفه ها در رتبه دوم بین استان ها قرار گرفت و این در حالی بود که این استان سال ۹۷، جایگاه ۳۱ را در این زمینه داشت.

وی اظهار داشت: مجموعه درآمد موقوفه ها و نذور بقاع متبرکه استان در سال گذشته، ۲۲ میلیارد تومان بود.

حجت الاسلام کرمی به محل مصرف درآمد موقوفه ها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از زمینه های مصرف درآمدها حفظ خود موقوفه ها است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد، افزود: نیات واقفان این موقوفه ها شامل موارد متعددی همچون تعزیه داری حضرت سیدالشهدا(ع)، عزاداری و روضه خوانی، کمک به حوزه های علمیه و طلاب، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و تهیه جهیزیه برای نیازمندان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اجرای نیات متعدد واقفان موجب شده تا مصرف درآمد موقوفه ها پراکنده باشد از این رو رد پای اوقاف در اجرای چنین برنامه هایی چندان در جامعه معلوم نمی شود در حالی که کارهای متعددی در زمنیه اجرای نیات انجام می شود.

حجت الاسلام کرمی در خصوص هزینه کرد نذور جمع شده در بقاع متبرکه و امامزادگان نیز گفت: همه بقاع متبرکه دارای هیات امنا هستتند و مصرف نذور نیز با نظر هیات امنا انجام می شود.

وی افزود: به طور معمول ۶۰ درصد نذور بقاع متبرکه صرف کارهای عمرانی و توسعه بقاع و ۴۰ نیز صرف کارهای فرهنگی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بقاع متبرکه هیچگونه بودجه دولتی نمی گیرند و همه امور آنها از طریق نذورات و مشارکت های مردمی انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha