ارائه هرگونه خدمات به مسافران در چهارمحال و بختیاری ممنوع است

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه هرگونه خدمات، پذیرش در اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی به مسافران ورودی به استان ممنوع است و می‌طلبد فرمانداران در این خصوص نظارت جدی داشته باشند.

جعفر مردانی روز یکشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این استان افزود: علاوه‌بر آن پلیس‌راه باید خودروهای بومی را از مبادی ورودی استان برگشت دهد چرا که صدور جریمه به تنهای کارساز نیست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قدرت بیماری‌زایی ویروس کرونا و ورود به موج پنجم کرونا، ضروری است تا مراقبت‌ها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش تشدید شود.

مردانی با تاکید بر همکاری بین‌بخشی برای مدیریت شیوع کرونا و جلوگیری از طولانی شدن موج پنجم این ویروس در استان، تصریح کرد: علاوه‌بر مشارکت‌جویی دستگاه‌ها، همراهی و همراهی مردم نیز نقش اساسی دارد از همین رو باید با اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه همکاری مردم را تقویت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها در فعالیت بازار استان، افزود: تلاش بر این است که اعمال این محدودیت‌ها به صورت داوطلبانه از سوی اصناف انجام گیرد و برای این موضوع از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف بهره‌گیری شود و ساعاتی را برای تعطیلی اصناف در نظر گرفت.

مردانی بر ضرورت تشدید نظارت بر ترددهای شبانه ( ۲۲ تا ۳ بامداد) و جریمه خودروهای متخلف تاکید کرد و گفت: برخی افراد با مجوز تردد می‌کنند که باید این مجوزها راستی‌آزمایی شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها باعث شیوع بیشتر ویروس خواهد شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که چادر زدن در این مکان‌ها ممنوع است و پارک‌بان‌ها و ماموران شهرداری باید در این خصوص تذکر دهند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد تا فعالیت تمامی رشته‌های ورزشی در شهرستان‌های قرمز شیوع کرونا ( شهرکرد، فارسان و بروجن) تعطیل شود.

همچنین فعالیت هیات‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر بر اساس پروتکل‌های بهداشی سال گذشته باشد و تا اطلاع بعدی ستاد ملی کرونا مجوزی برای برگزاری مراسم‌های تعزیه‌خوانی صادر نشود.

تالارهای پذیرایی نیز با ۲۵ درصد ظرفیت فعال باشند و صرف شام به صورت بیرون‌بر باشد.

هم‌اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار در وضعیت در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha