۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 1206
کد خبر: 84416884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراض صالحی امیری به معطلی در فرودگاه توکیو؛ وزیر ژاپن عذرخواهی کرد

توکیو- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه افتتاح نمایشگاه «ایران زیبا» در محل سفارت ایران در توکیو، در خصوص پذیرش کاروان ایران در فرودگاه توکیو به وزیر ورزش ژاپن اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران زیبا در محل سفارت ایران درباره محور مذاکرات با وزیر علوم و فرهنگ و ورزش ژاپن گفت: این دیدار با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار و توافق شد تا همکاری تداوم یابد. این همکاری‌ها در تبادل تیم ها، برپایی اردوهای مشترک و آنچه که به افزایش این روابط کمک می‌کند، انجام خواهد شد؛ موضوعی که با استقبال هیوگیدا روبرو شد.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: در آینده نزدیک تلاش داریم روابط و دیپلماسی ورزشی را تقویت کنیم البته در این دیدار قرار بود رییس المپیک ژاپن حضور یابد که به دلیل درگیری‌های پیرامون المپیک نتوانست بیاید و عذرخواهی کرد. قرار است دیدار در چند روز آینده برگزار شود.

وی ادامه داد: در این دیدار  و در خلال مذاکره دو بار اعتراض خود را در خصوص پذیرش کاروان در فرودگاه توکیو به وزیر ورزش ژاپن اعلام کردم که رسما عذرخواهی و آن را ناشی از بحث پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا عنوان کرد. البته ما قانع نشدیم و گفتیم نظمی که از ژاپن سراغ داشتیم در فرودگاه نارینا نبود و وی مجددا عذرخواهی کرد.

انجام تست‌های کرونا مطابق پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته شده برای کاروان های المپیکی در فرودگاه توکیو، حدود پنج ساعت زمان می‌برد و خستگی ناشی از ساعت‌ها سفر طولانی به ژاپن از اقصی نقاط جهان، اعضای کاروان‌ها را کلافه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha