استان همدان رتبه دوم ثبت نام دانش آموزان را در کشور کسب کرد

همدان- ایرنا- دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت که این استان در زمینه ثبت نام و ورود دانش آموزان در مدارس، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

«معصومه خدابنده‌لو» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نام نویسی دانش آموزان برای آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از خردادماه آغاز شده و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش استان همدان در این زمینه رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

وی اظهار داشت: سامانه «سیدا» (سامانه یکپارچه دانش آموزی) و «پادا» (پرونده الکترونیکی دانش آموزان)، برای نام نویسی دانش آموزان طراحی شده و مدیران مدارس از این طریق اطلاعات دانش آموزان را به صورت الکترونیکی ثبت می کنند.

خدابنده لو با اشاره به این که مدیران مدارس ابتدایی بعد از ثبت نام دانش آموزان پایه اول نسبت به گرفتن نوبت از سامانه سنجش اقدام می کنند، عنوان کرد: اولیا به همراه فرزندشان می توانند براساس نوبت تعیین شده و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان ۲ هزار و ۵۶۹ مدرسه دارد که ۹۸/۹۵درصد آن توسط مدیران در سامانه نام نویسی دانش آموزان تعریف و ۹۷/۰۴درصد آن تایید شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نزدیک به ۳۲ هزار دانش آموز وارد دوره ابتدایی می شوند.

وی ادامه داد: همه مراحل ثبت نام و سنجش دانش آموزان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha