۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84417717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حدود ۱۹ هزار دُز واکسن کرونا در سلماس تزریق شد

۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84417717
حدود ۱۹ هزار دُز واکسن کرونا در سلماس تزریق شد

ارومیه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۹ هزار دُز واکسن کرونا در بین جامعه هدف این شهرستان تزریق شده است گفت: شهروندان همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را برای عبور از خیز پنجم کرونا رعایت کنند.

دکتر حمیدرضا جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در تشریح روند واکسیناسیون در این شهرستان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و با راه‌اندازی سه مرکز اصلی تزریق واکسن در مرکز شهر و ۶ مرکز در  بخش‌های تابعه، تزریق واکسن کرونا به طور روزانه و بدون هیچ ازدحامی برای جامعه هدف در حال انجام است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۱۸۴ نفر در شهرستان سلماس دز اول و چهار هزار و ۷۶۲ نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

جباری، با اشاره به خیز پنجم کرونا و شیوع سویه "دلتا" در سطح این شهرستان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۳ هزار و ۲۱۵ مورد تست‌ سریع و پی.سی.آر در مراکز درمانی شهرستان سلماس انجام گرفته است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۵۵ نمونه مثبت اعلام شده و تاکنون نیز ۲۷۶ نفر نیز به علت کرونا فوت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس تاکید کرد: طی روزهای اخیر میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح شهرستان رو به افزایش بوده بر همین اساس باید برای عبور از خیز پنجم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

جباری افزود: در حال حاضر تعداد ۴۴ بیمار کرونایی در بخش ایزوله بیمارستان خاتم الانبیای سلماس بستری هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش آی سی یو هستند.

به گزارش ایرنا، سلماس ششمین شهرستان پرجمعیت استان آذربایجان غربی است که با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در رنگ بندی کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha