نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری برطرف شد

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبر: 84418943
نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری برطرف شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرمنطقه شش عملیات انتقال گاز گفت: با تلاش شبانه‌روزی و ۳۷ ساعت عملیات کارکنان این منطقه نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری برطرف شد و از قطعی برق منازل مراکز صنعتی در شرق هرمزگان و مردم سیستان و بلوچستان جلوگیری شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، علیرضا عربلو افزود: با این اقدام تعمیرات اضطراری خط لوله مذکور بدون قطعی جریان گاز نیروگاه‌های برق استان سیستان و بلوچستان در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی در تشریح این عملیات بیان داشت: با توجه به حساسیت و موقعیت استراتژیک خط هفتم سراسری و تامین گاز نیروگاه‌های برق استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و صنایع شرق استان هرمزگان، بعد از دریافت گزارش نشتی گاز بروی خط لوله هفتم سراسری و تشکیل جلسه، عملیات تعمیرات اضطراری در دستور‎کار منطقه قرار گرفت.

وی به همکاری سه مرکز بهره‌برداری خطوط لوله ایرانشهر،بندرعباس و سیرجان در این عملیات که درهفته اول مرداد انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: با انجام این عملیات که با وجود جریان گاز درخطوط لوله، گرمای حدود ۵۰ درجه، شرجی بالای ۷۰ درصد و شرایط خاص کرونایی انجام و از قطعی برق منازل هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان جلوگیری شد.

مدیرمنطقه شش عملیات انتقال گاز همچنین به مراحل اجرای این تعمیرات نیز پرداخت و افزود: تعویض ۲ عدد شیر و بخشی از لاین ۲۰ اینچ بای پاس ورودی ایستگاه خط هفتم سراسری به همراه ایمن سازی شرایط و محیط، تخلیه گاز، انجام حفاری، برشکاری و جوشکاری و رادیو گرافی از جمله اقدامات در این عملیات بود که با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر ساعت انجام شده است.

به گفته عربلو، رفع نشتی گاز و ایمن‌سازی محیط و همچنین انتقال تجهیزات و گردآوری نفرات تعمیرات و متخصص از سه مرکز بهره‌برداری از استان های همجوار و تحت پوشش منطقه از نکات حائز اهمیت این عملیات بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha