۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۷
کد خبر: 84420869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشکل بیکاری را حل می‌کند

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: توجه به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای می‌تواند موجب کاهش آمار بیکاری و رفع مشکل کمبود نیروی متخصص در استان شود.

به گزارش جمعه‌شب اداره‌کل روابط عمومی استانداری، محمدعلی طالبی در اجلاس سالیانه روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور با اشاره به کمبود نیروی متخصص برای بعضی از رشته‌ها در استان افزود: توجه به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه بررسی دقیق اطلس و نیازهای اشتغال استان نشان دهنده ضروت توجه جدی به هنرستان‌ها و توسعه آنهاست ادامه داد:  توجه به این حوزه باید به صورت عمیق و نه به صورت شعاری باشد تا منجر به رشد تکنسین‌ها در حوزه تعلیم و تربیت شود.

این مسوول با بیان اینکه بخش زیادی از آمار بیکاری به دلیل بیکاری فارغ التحصیلان است بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار اکثرا در رشته‌هایی تحصیل کرده‌اند که اگر فرصت‌های شغلی بسیاری نیز برای نیروهای دانشگاهی ایجاد کنیم نمی‌توانند جذب بازار اشتغال شوند.

طالبی، شرایط استان یزد در حوزه آموزش و پرورش را رو به تعالی توصیف کرد و گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش بدون کمترین دغدغه نسبت به مباحث و مسائل سیاسی، این مقطع حساس در حوزه تعلیم و تربیت را با موفقیت پشت سر می‌گذرانند.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای ازسرگیری حضوری آموزش مدارس افزود: روسای آموزش و پرورش با انرژی و انگیزه کامل، وظایف و مسئولیت‌های خود را دنبال کرده و هماهنگی‌ و برنامه ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را داشته باشند.

استاندار یزد به رشد قابل توجه طرح‌های مدرسه‌سازی از زمان شیوع کرونا تاکنون اشاره و اظهار کرد:  در مقطعی که با بحران اقتصادی و کاهش درآمدها در بعضی از سطوح روبرو بودیم نه تنها فعالیت‌ها و طرح‌های خیری در حوزه مدرسه سازی متوقف نشد بلکه بهتر و با رشد قابل ملاحظه‌ای در شهرستان‌ها صورت گرفت.

طالبی ادامه داد: امیدواریم شاهد تدوام روند جذب منابع خیری و استانی در حوزه مدرسه‌سازی باشیم و برخی از رویکردهایی که در حال حاضر در استان دنبال می‌کنیم به صورت جدی تری پیگیری شود.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha