هفته‌ای که گذشت؛ تاریخ‌سازی ورزشکار ایلامی در المپیک توکیو

ایلام - ایرنا - هفته گذشته جواد فروغی ورزشکار اهل شهرستان دهلران استان ایلام تاریخ‌ساز شد و اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی را در المپیک توکیو کسب کرد.

به گزارش ایرنا، در فینال مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مردان "جواد فروغی" ملی‌پوش کشورمان با کسب امتیاز ۲۴۴.۸ موفق شد به مقام نخست دست پیدا کند و اولین مدال تاریخ تیراندازی و نخستین مدال کاروان ایران را در بازی‌های المپیک توکیو به دست بیاورد.

مقامات و شخصیت‌های مختلفی از جمله محمد نوذری استاندار ایلام کسب این مدال ارزشمند توسط فروغی را تبریک گفتند و مردم شهرستان زادگاهش به جشن و پاکوبی پرداختند.

در حالیکه بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام روند مرگ و میر در افراد واکسینه شده در این استان به شت کاهش یافته است، دبیر قرارگاه کرونا اعلام کرد: استقبال مردم ایلام برای تزریق واکسن کرونا رضایت‌بخش نیست.

تزریق واکسن فرهنگیان و معلمان همزمان با عید غدیر خم در استان ایلام همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شد و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۹۰۲ نفر در نخستین روز برای دریافت نوبت اول واکسن اقدام کرده‌اند و واکسناسیون خبرنگاران نیز از نهم مردادماه شروع می‌شود.

تاکنون به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۶۹ هزار و ۸۲۶ دُز انواع واکسن کرونا در استان ایلام تزریق شده است و ایلام ظرفیت تزریق پنج هزار واکسن در روز را دارد.

هم اکنون شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند و ممنوعیت و محدودیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد. 

هفته گذشته همچنین یک هزار و ۷۰۵ واحد مسکونی محرومان و مددجویان روستایی از طریق ویدیوکنفرانس همزمان با دیگر استان‌های کشور توسط معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد و در این آیین ۷۰ هزار منزل مسکونی در نقاط مختلف ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته به علت گرمای شدید هوا و به منظور کاهش استفاده از برق، ساعت کاری دستگاه های مختلف اجرایی و اداری طبق مصوبه ستاد بحران استان ایلام از ساعت هفت تا ۱۱ صبح تعیین شد.

۶۹ هزار و ۸۲۶ دز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت که تاکنون ۶۹ هزار و ۸۲۶ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

 دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند واکسینه کردن در استان افزایش یافته به طوری در سه روز گذشته بیش از ۱۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

ظرفیت تزریق پنج هزار دُز واکسن کرونا در ایلام وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اکنون روزانه تا سه هزار نفر در استان می توانند واکسن کرونا تزریق کنند، گفت: در تلاشیم درصد تزریق روزانه واکسیناسیون را به بیش از پنج هزار دز در روز افزایش دهیم.

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایمنی صد درصد توسط هیچ واکسنی ایجاد نمی شود اما تزریق واکسن به درجات بسیار بالایی از مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می کند.

استاندار ایلام: ۵۵ درصد واجدان شرایط برای تزریق واکسن اقدام کرده‌اند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۵۵ درصد افراد واجد شرایط در این استان برای تزریق واکسن اقدام کرده‌اند، گفت: مردم باید با توجه به شیوع گسترده ویروس در این امر مشارکت بسیاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: اکنون به میزان کافی واکسن کرونا در استان موجود است، اما استقبال مردم کم است.

روند فوت افراد واکسن زده در ایلام بشدت کاهشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق ۶۵ هزار و ۱۷۸ دز واکسن کرونا در این استان از ابتدای فرآیند خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد روند فوت افرادیکه واکسن کرونا را تزریق کرده اند، بشدت کاهشی است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: کل واکسن دریافتی استان ۱۰۱ هزار و ۶۴۸ دز بود که تاکنون نیمی از آن تزریق شده و مشکلی در زمینه کمبود واکسن نداریم.

استقبال مردم ایلام از تزریق واکسن کرونا رضایت بخش نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام روند ابتلا به کرونا در ایلام اکنون سیر صعودی را طی می کند و چهار شهرستان ایلام در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: استقبال مردم ایلام برای تزریق واکسن کرونا رضایت بخش نیست.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: شمار بستری های امروز در ایلام به دلیل کرونا به ۸۴ نفر رسیده و ۲ نفر نیز فوتی داشته ایم که تداوم این شرایط وضعیت را برای استان بسیار نگران کننده می کند.

۹۰۲ معلم ایلام واکسن کرونا تزریق کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۹۰۲ معلم روز گذشته و در اولین روز تزریق واکسن کرونا در استان واکسینه شدند.

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بالاترین و بهترین استقبال مربوط به معلمان شهرستان دره شهر با ۲۲۹ بود.

واکسیناسیون خبرنگاران ایلامی ۹ مرداد آغاز می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خبرنگاران ایلامی که دارای کارت خبرنگاری بوده و در لیست خانه مطبوعات قرار دارند، از روز شنبه هفته آینده ۹ مرداد واکسن کرونا دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار  داشت: واکسیناسیون خبرنگاران، زندانیان، بانک ها، اساتید دانشگاه و حوزه، رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و فرودگاه در دستور کار خواهد بود.

۲۴۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی ایلام بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۴۷ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۲۴۲ نفر است.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بستری های جدید ۱۳ نفر مربوط به ایلام، ۱۱ نفر دره شهر، هفت نفر آبدانان، پنج نفر دهلران، چهار نفر مهران، سه نفر ایوان، ۲ نفر چرداول، یک نفر بدره و یک نفر نیز سیروان است.

جایگاه قرنطینه مبتلایان کرونا در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از راه‌اندازی جایگاه قرنطینه مبتلایان کرونا در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: انتظار می‌رود افرادی که از طریق این مرز وارد کشور می‌شوند به بهترین شکل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای کرونای استان ایلام اظهار داشت: از اسفند سال ۹۸ تاکنون پایگاه مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایانه مهران بصورت ۲۴ ساعته فعال است و علاوه بر نمونه گیری کرونا بر اساس قوانین بین المللی در مرز برای دیگر بیماری‌های واگیر نیز نمونه گیری انجام می‌شود.

ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی ایلام ادامه دارد

رییس پلیس راه ایلام در خصوص وضعیت اجرای محدودیت و ممنوعیت‌های تردد به شهرهای کرونایی گفت: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، تردد و ورود و خروج به شهرهای گروه‌های قرمز و نارنجی تا عادی شدن شرایط در استان کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: رانندگانی که به این مناطق تردد غیرضروری داشته باشند، برابر مصوبات ستاد ملی کرونا اعمال قانون می شوند.

تیرانداز ایلامی مدال طلای المپیک را کسب کرد

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: جواد فروغی تیرانداز  ایلامی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تپانچه پس از راهیابی به فینال اولین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کرد.

مظفر علی شائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیرانداز ایلامی صاحب رتبه نخست دنیا در فینال مسابقات با تیراندازانی از  کشورهای اوکراین، هند، چین، کره جنوبی و آلمان رقابت کرد و مدال طلا را به گردن آویخت.

هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام افتتاح شد

هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام امروز جمعه هشتم مردادماه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح این تعداد واحد مسکونی روستایی محرومان در استان ایلام همزمان با بهره برداری از ۷۰ هزار واحد مسکن‌ محرومان در سراسر کشور با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دولت سیزدهم بدور از لابی های جریانات سیاسی تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولت سیزدهم باید بدور از فشارها و لابی های جریانات سیاسی و با انتخاب افرادی متعهد و متخصص تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به پایان فعالیت دولت دوازدهم از خدمات انجام گرفته در طول دوران خدمت تقدیر کرد و اظهار داشت: عملکردهای مثبتی در این مدت صورت گرفت که بدون شک برای خدمتگذاران در عرصه های مختلف اجر اخروی به دنبال خواهد داشت.

شرکت برق از اعمال خاموشی ها در مناطق گرمسیری جلوگیری کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خواستار کمک رسانی و اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات مردم استان شد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق در حد امکان از اعمال خاموشی در مناطق گرمسیری جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز سه شنبه در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان با محوریت مشکلات حوزه آب و برق استان اظهار داشت: اگرچه شاهد تلاش همه دستگاه‌های استان برای پایدار کردن آب و برق هستیم، اما باید نسبت به رفع مشکلات و دغدغه هایی که مردم در این زمینه دارند، جامه عمل بپوشانیم.

ساعت کار دستگاه های اجرایی ایلام کاهش یافت

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) پنجم و ششم مرداد ماه با ۲ ساعت کاهش از ۷ صبح تا ۱۱ تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: این تصمیم به دلیل افزایش بیشینه دما و کاهش بار مصرفی برق اتخاذ شده است.

چهار سورتی پرواز به فرودگاه ایلام اضافه شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: چهار سورتی پرواز به تعداد پروازهای این فرودگاه به مقصد مشهد اضافه شده است

جواد یگانه روزه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروازها به صورت شبانه و از ایلام به مقصد مشهد صورت می گیرد.
وی افزود: پروازهای شبانه مشهد توسط شرکت هواپیمایی زاگرس و روزانه دوشنبه و پنجشنبه است.

افزایش ۲ برابری سهم ایلام از تسهیلات تبصره ۱۶

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام از افزایش ۲ برابری سهم استان از میزان تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: سال گذشته سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۶ حدود یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بود به طور کامل جذب شد و این رقم امسال به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

بانوی ایلامی رئیس کمیته داوران فدراسیون ورزش های رزمی شد

رییس هیات انجمن ورزش های رزمی ایلام گفت: زهرا موسوی سرشت رزمی کار ایلامی به عنوان مسوول کمیته فنی داوران رشته دفاع شخصی فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی منصوب شد.

سجاد صفربیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بانوی رزمی کار همچنین جز هشت نفر انتخابی برای مناصب آسیایی داوران و مربیان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha