۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84421443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰پایگاه انتخاب رشته درمدارس کردستان دایر می شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۰ پایگاه انتخاب رشته در مدارس استان برای ارائه خدمات به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۰ ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز شنبه در نشست هماهنگی تعیین پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری اظهار داشت: انتخاب رشته برای دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور سراسری از وظایف آموزش و پرورش نیست و این نهاد در کنکور سراسری به داوطلبان و دانش آموزان در فرایند انتخاب رشته صحیح کمک می کند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ پایگاه انتخاب رشته در مدارس استان برای ارائه خدمات به داوطلبان  مجاز ایجاد می شود، گفت: داوطلبان می توانند از روز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته با مراجعه به این پایگاه ها نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در این مراکز بهترین و با تجربه ترین مشاوران حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین انتخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.

وی به اولیای داوطلبان هشدار داد: در این ایام مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجود باشند چراکه این افراد تنها باهدف سودجویی اقدام به تبلیغات کذایی و راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته کرده و با دریافت مبالغ هنگفت انتخاب رشته را برای دانش آموزان انجام می دهند.

قربانی همچنین به دانش آموزان و اولیای آنان توصیه کرد: به پایگاه انتخاب رشته وابسته به آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان مراجعه کرده و از مشاوره تحصیلی مشاوران استفاده کنند؛ چراکه این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

وی تاکید : اولیا در فرایند انتخاب رشته، حتما علاقه فرزندان خود، توانایی علمی و همچنین توجه به تراز علمی را ملاک انتخاب رشته قرار دهند و سعی نکنند که علایق و سلایق خود را بر دانش آموزان تحمیل کنند و اجازه دهند که دانش آموزان براساس توان و رغبت خود و با هدایت و حمایت مشاورین اقدام به انتخاب رشته صحیح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: اگر دانش آموزی انتخاب رشته صحیح نداشته باشد و علی رغم توان و رغبت به رشته ای وارد شود که بعدا نتواند ادامه تحصیل دهد؛ قطعا در آینده با سرخوردگی و شکست مواجه خواهد شد.

وی همچنین  با تبریک به دانش آموزانی که در آزمون سراسری امسال مجاز به انتخاب رشته می شوند، بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در پایگاه‌های انتخاب رشته در این ایام تاکید کرد.

در کنکور سراسری  ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ هزار و ۴۳ داوطلب در استان کردستان در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه با هم رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha