پهپادها به مدد مددجویان کمیته امداد سمنان در حوزه کشاورزی می‌آیند

سمنان- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: پهپادها برای کمک به اشتغال مددجویان این اداره کل در بخش کشاورزی و رونق فعالیت آنان به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا خدابنده روز دوشنبه به رسانه ها افزود: به‌کارگیری پهپادهای کشاورزی به عنوان یک فناوری جدید و نوآورانه برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در دستور کار این نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: این پهپادها برای حمایت از باغدارن، کشاورزان و مرتع داران وارد چرخه اشتغال می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، تصریح کرد: بدون شک آنچه موجب خودکفایی و افزایش اعتماد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می شود استقلال مالی است. 

وی به صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی در مصرف کود و سم برای کشاورزان، مرتع داران با ورود پهپادهای کشاورزی  خبر داد و گفت: این اقدام منجر به صرفه جویی ۹۷ درصدی مصرف آب نیز می شود.

 وی  به اقدامات کمیته امداد برای اشتغال مددجویان در حوزه فناوری نوین، پهپاد سمپاشی اشاره کرده و گفت: در این راستا پهپادهای سمپاش وارد چرخه اشتغال مددجویان می شود.

خدابنده بیان کرد: کمیته امداد استان سمنان در کنار درآمدزایی برای مددجویان به دنبال تقویت تولید ملی و جهش تولید بر پایه اقتصاد مقاومتی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از تدوین طرح و استعدادسنجی از جوانان خانواده‌های تحت حمایت، افراد مستعد در قالب  تیم وارد مراحل کارورزی و آموزش‌های تئوری و عملیاتی می‌شوند  که با گذراندن این دوره‌ها و کسب گواهینامه خلبانی، از این فن آوری بهره مند می شوند.

کمیته امداد برای خرید این پهپادها، وام قرض‌الحسنه  در اختیار مددجویان قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با درآمدزایی بالای طرح های کشاورزی، همان سال نخست کل هزینه پهپاد توسط مددجویان تامین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha