۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84423823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخبگان محلی نقش موثری در ترویج فرهنگ صلح و سازش دارند

مهاباد- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان محلی و ریش سفیدان نقش موثری در کاهش ورودی پرونده‌ها و ترویج فرهنگ صلح و سازش در دستگاه قضایی خواهد داشت.

ناصر عتباتی روز دوشنبه در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان بوکان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توجه ویژه‌ای به نخبگان منطقه در ارائه طریق و راهکار برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری و همچنین استفاده از ظرفیت ریش سفیدان محلی در هسته های بخشایش برای ترویج فرهنگ صلح و سازش داریم.

وی با اشاره به نقش مصلحین در امر صلح و سازش اظهار داشت: در آیات و روایات دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر صلح و سازش و اصلاح ذات البین شده است و پروژه مصلحین نیز برگرفته از همین امر مهم در شرع مقدس اسلام است.

رییس کل دادگستری آذربایجان هدف از بازدید از دادگستری شهرستان بوکان را اطلاع و بررسی وضعیت قضایی حوزه قضایی و قرار گرفتن در جریان کیفیت ارائه خدمات به شهروندان از نزدیک و بدون واسطه و نیز اطلاع از کمبودها و مشکلات و تلاش برای حل و رفع آن ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این سفر از مجتمع دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف  بازدید و سپس با مراجعان و مردم ملاقات و به درخواست‌های آنها رسیدگی شد اضافه کرد: در این سفر همچنین با کارکنان و قضات دادگستری بوکان نیز دیدار خواهد داشت.

عتباتی ادامه داد: این بازدید در جهت رفع مشکلات دادگستری بوکان و ارتقای عملکرد این حوزه قضایی و خدمت رسانی در سریعترین زمان ممکن در بستر خدمات الکترونیک برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی شده است.

این مسوول قضایی با امام جمعه و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز دیدار خواهد داشت.

بوکان دارای ۲۵۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha