واکسیناسیون بیش از یک‌هزار معلم در اشنویه آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: واکسیناسیون یک هزار و ۳۶۰ نفر از فرهنگیان و معلمان این شهرستان آغاز شده است و در روز اول ۸۰ نفر واکسینه شدند.

حسین زرزا روز دوشنبه در حاشیه بازدید فرماندار اشنویه از روند واکسیناسیون فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان اشنویه و اداره آموزش و پرورش برنامه ریزی جهت واکسیناسیون فرهنگیان انجام شده و روزانه ۱۰۰ دز واکسیناسیون طبق زمانبندی در ۲ شیفت صبح و عصر به این قشر انجام می‌پذیرد.

وی افزود: با دریافت دز دوم واکسن کرونا توسط فرهنگیان در شهریورماه سال جاری زمینه بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: عملیات واکسیناسیون معلمان، فرهنگیان و مجموعه اداری آموزش و پرورش در مرکز تجمیعی شهدای غزه آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۸۵۹ نفر افراد بالای ۷۰ سال و ۹۱۲ نفر افراد ۶۵ تا ۷۰ سال در اشنویه  واکسینه شده  و افراد واجد شرایط در این محدوده سنی شامل چهارهزار و ۲۷۲ نفر هستند.

زرزا افزود: واکسیناسیون شهروندان بالای ۵۵ سال به بالا علی‌رغم ایمن سازی فرهنگیان همچنان ادامه دارد و بدون محدودیت پذیرش می‌شوند.

وی اظهار داشت:چهار پایگاه واکسیناسیون در  شهر و روستاهای این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده و این مراکز در پایگاه "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه فعال بوده و نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید ۱۹ افراد اقدام خواهند کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه با انتقاد از عدم استقبال برخی از شهروندان واجد شرایط افزود:  فرهنگ سازی متناسب در این شهرستان جهت واکسیناسیون به خوبی صورت نگرفته و از تمامی رسانه‌ها، معتمدان و روحانیون تقاضا داریم جهت تشویق مردم و سالمندان اقدام کنند و تاکنون هیچ موردی از عوارض واکسیناسیون در افراد دیده نشده است.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در شهرستان نیز گفت: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha