۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84424483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به جاری شدن روان‌آب هشدار داد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به وقوع رگبارهای لحظه‌ای باران و جاری شدن روان‌آب‌ در این استان توصیه کرد تا طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه از توقف در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همان‌طور که طی روزهای قبل اطلاع‌رسانی شده بود در هفته جاری رگبارهای موقتی باران و وقوع صاعقه بسیاری از نقاط استان به ویژه نیمه شرقی و شمالی را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: این ناپایداری جوی با توجه به خشک بودن سطح زمین و شرایط فصلی منجر به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب می‌شود از این رو توصیه می‌شود تا از تردد و اسکان در حریم رودخانه‌ها خودداری کرد.

چراغپور همچنین با اشاره به وقوع صاعقه و رعد و برق در استان، یادآور شد: تا پایان هفته از صعود به ارتفاعات خودداری شود و در زمان چرای دام نکات ایمنی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شکل‌گیری پدیده گرد و خاک بر اثر وزش باد شدید را از دیگر پدیده‌های جوی غالب در استان طی هفته جاری اعلام کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حادثه بر اثر سقوط اجسام یا استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت به کار گرفته شود.

چراغپور همچنین از کاهش تدریجی دما تا پایان هفته خبر داد و افزود: تا روز جمعه با شیب ملایمی از گرمای هوا در طول روز کاسته می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، میانگین دمای چهارمحال و بختیاری در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت ۲.۷ درجه سانتی‌گراد گرمتر شد و بر اساس خروجی پیش‌بینی‌های فصلی انتظار می‌رود در فصل تابستان نیز بین نیم تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد هوا نسبت به دوره مشابه بلندمدت گرمتر شود.

از نظر شاخص بارشی نیز میانگین بارندگی‌های سال آبی جاری استان در مقایسه با میانگین بلندمدت مدت مشابه ۳۲ درصد کاهش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha