۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۳
کد خبر: 84424607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گشایش یافت

مشهد- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از راه‌اندازی نخستین مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در واحد مشهد خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر سعید خیاط مقدم افزود: ما علاوه بر وجود اسناد زیاد در واحد مشهد و دیگر واحدهای استان، مفاخر زیادی در حال بازنشستگی داریم که تا کنون محصولات ارزشمند بسیاری تولید و افتخارات زیادی هم کسب کرده اند که در جایی ثبت و ضبط نشده و ممکن است به مرور زمان به فراموشی سپرده شوند؛ لذا هیات رییسه دانشگاه تصمیم گرفت که مرکزی را برای نگهداری اسناد و مفاخر راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: این نخستین مرکز اسناد، مفاخر، کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که برای راه اندازی این مجموعه، از مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دانشگاه فردوسی و حوزه کتابخانه‌های دانشگاه کمک گرفته ایم و در این مرکز در کنار نگهداری اسناد و مفاخر، تاریخ شفاهی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز به تصویر خواهیم کشید.

مسوول امور کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز با بیان اینکه آثار برجسته اساتید و کارکنان دانشگاه در بخش مفاخر این مرکز نگهداری می‌شود، گفت: اسناد املاک دانشگاه و اسناد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در بخش اسناد مرکز نگهداری می‌شود و کلیه تولیدات دانشگاه از ابتدای تاسیس، وسایل شخصی اساتید برجسته دانشگاه و هدایا و کتاب‌های ارزشمند اساتید در بخش موزه‌ها نگهداری می‌شوند.

دکتر علیرضا غفوری افزود: به زودی سایت جامعی از این مرکز راه‌اندازی خواهد شد و آرشیو الکترونیکی کاملی از مرکز در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

هم اینک ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۵ درصد این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۳۳ هزار دانشجو در واحد مشهد مشغول تحصیل می کنند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha