چهار رشته جدید تحصیلی در مرکز جهاد دانشگاهی همدان ایجاد شد

همدان- ایرنا- رییس جهاددانشگاهی استان همدان گفت: چهار رشته جدید «خبرنگاری»، «گردشگری»، «طراحی و دوخت» و «تصویرسازی» به عنوان رشته های جدید به مرکز آموزشی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان اضافه شد.

به گزارش ایرنا، «علی کلانترنیا» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۱۶ و ۱۷ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی استان همدان دوره های مهارتی برگزار می کند و با ۲۴ کد رشته نزدیک به ۷۰۰ دانشجو دارد.

وی با اشاره به اینکه رشته های جدید این دانشگاه، از مهر ماه امسال ارائه می شود، اظهار داشت: در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان همدان نیز ۹ رشته در مقطع کاردانی، هفت رشته مقطع کارشناسی پیوسته و ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود.

کلانترنیا عنوان کرد: خبرگزاری تخصصی «سیما پرس» نیز زیر نظر جهاد دانشگاهی استان همدان با موضوع پوشش اخبار عملی و فناوری راه اندازی شده است.

وی افزود: همدان دومین استان کشور است که این خبرگزاری را راه اندازی می کند و همه اخبار شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و پارک علم و فناوری از این طریق منتشر می شود.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان تاکید کرد: انتشارات جهاددانشگاهی از مهمترین انتشارات استان همدان است که آمادگی چاپ کتاب های علمی و دانشجویی را دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار جهاد دانشگاهی «پل میان دانشگاه و جامعه» است، تصریح کرد: متناسب با ظرفیت های موجود در منطقه، دوره های آموزشی در جهاد دانشگاهی ارائه می شود و در این راستا، از سال ۱۳۹۵ مرکز تخصصی سفال راه اندازی شده است.

کلانترنیا ادامه داد: در این مرکز، سفال و سرامیک ساختمانی بر اساس پژوهش دانش بنیان تولید می شود و کاشی هایی با استحکام بالا تولید و آماده عرضه در بازار است.

وی با اشاره به اینکه قراردادهایی در راستای حمایت از این حوزه امضا شده است، اضافه کرد: در تفاهم نامه با شهرداری همدان دیوار نگاره هایی با استفاده از این کاشی ها ساخته می شود.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان افزود: مقاومت و عمر بالای این کاشی ها، بسیار مهم است و باعث تثبیت جایگاه همدان به عنوان قطب تولید سفال و سرامیک می شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به طور مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است، خاطرنشان کرد: تولیدات این مرکز طراحی و استحکام خاصی دارد و تا کنون در این مرکز بیش از ۲۵ هزار قطعه سرامیک تولید شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه درمان ناباروری و بیماری زنان از دیگر رویکردهای جهاددانشگاهی همدان است، افزود: خدمات در این زمینه شامل یک درمانگاه عمومی ویژه زنان دارای مرکز و کلینیک های متعدد و آزمایشگاه تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز سلامت شعلی و طب کار نیز از قدیمی ترین مراکز جهاددانشگاهی همدان است، ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتولوژی نیز از قدیمی ترین مراکزی است که با تعرفه های نیمه دولتی آماده ارائه خدمات به مردم است.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و اشتغال دبیرخانه راه اندازی مشاغل خانگی تشکیل شده است، گفت: در این حوزه در استان همدان برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می شود که تا کنون سه هزار نفر برای آن ثبت نام کردند.

کلانترنیا ادامه داد: این طرح داره سه فاز است که فاز اتصال به بازار مهمترین مرحله آن محسوب می شود و تا کنون ۳۲۰ نفر اتصال به بازار را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال زنان سرپرست خانوار و دیجیتال مارکتینگ از دیگر کارهایی است که در حوزه توجه به اشتغال انجام شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان همدان گفت: در مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی، دوره های منجر به شعل همچون تکنسین داروخانه، تعمیرات موبایل و دستیار دندان پزشک ارائه می شود.

وی تصریح کرد: مرکز مشاوره و کلینیک خانواده با همکاری بهزیستی و پیشگیری از وقوع جرمدادگستری تشکیل شده و از پارسال وارد سامانه تسنیم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha