ناتو در قبال حمله به نفتکش اسرائیلی موضع گرفت

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" روز سه شنبه بدون اشاره به اقدامات مخرب و بی ثبات کننده اعضای این نهاد نظامی در نقاط مختلف جهان، حمله به کشتی نفتکش اسرائیلی مرسر استریت را در دریای عمان، محکوم و همراهی خود با مواضع آمریکا و انگلیس در این ماجرا را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای "ناتو"؛ سخنگوی این نهاد نظامی گفت: ما به همراه هم پیمانانمان، حمله اخیر به کشتی "ام وی مرسر استریت" را در سواحل عمان محکوم و کشته شدن شهروندان رومانی و انگلیس را تسلیت می گوئیم.

جانشین سخنگوی ناتو افزود: آزادی کشتیرانی برای همه کشورهای هم پیمان ناتو از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و باید بر اساس قوانین بین المللی رعایت شود.  

او با استناد به ادعاهای انگلیس آمریکا و رومانی مبنی بر اینکه به احتمال زیاد ایران مسئول این حادثه بوده، بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده اعضای این تشکل نظامی در مناطق مختلف جهان، نسبت به آنچه وی اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه نامید، ابراز نگرانی کرد.

دقایقی بعد از اعلام موضع ناتو، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس از اتخاذ این موضع استقبال و بار دیگر ادعای مبنی بر دست داشتن ایران در این ماجرا را تکرار کرد.

هم زمان با ادعاهای ضدایرانی لندن در همراهی با جنجال های رژیم صهیونیستی در ماجرای حادثه نفتکش مرسر استریت، تارنمای رسانه دیلی میل لندن روز سه شنبه نوشت: برخی گزارش ها از بررسی لندن برای اجرای اقدام سایبری علیه تهران است.  

این اتهام زنی‌ها علیه ایران در حالی بیان می شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به  نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و تاکید کرد که این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

وی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است، تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده‌اند. آنها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند. ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

خطیب زاده با بیان این که انجام این فرافکنی ها از سوی رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست ادامه داد: هر وقت اتفاق خوبی در منطقه رخ می دهد ما این فرافکنی ها را از سوی مقامات این رژیم مشاهده می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

اخبار مرتبط