۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84425980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی‌توجهی به هشدارهای سیل موجب جان باختن چند نفر در قزوین شد

قزوین - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت:در حادثه سیل اخیر در استان قزوین به رغم صدور اخطاریه و آماده باش، متاسفانه براثر بی اعتنایی مردم به هشدارها چند تن از هم استانی‌ها جان باختند.

به گزارش ایرنا، قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه با اعلام جان باختن چند تن از هم استانی‌ها در سیلاب اخیر در شهرستان‌های آوج و قزوین، اظهار داشت:ماهیت حوادث طبیعی، غیر مترقبه بودن و غافلگیر کننده بودن آنها است و بسیاری از حوادث که به ظاهر قابل پیش بینی هستند هم گاهی به طرز غافلگیر کننده‌ای رخ می‌دهند که به بحران مبدل می‌شوند.
وی گفت: سیل اروپا با تعداد کشته و مفقود بسیار زیاد نمونه ای از این قبیل حوادث طبیعی در کشورهای پیشرفته جهان است البته در عمده موارد بی توجهی عموم به اخطاریه ها و هشدارها هم نقش موثری در افزایش تلفات و خسارات دارد.
این مسوول افزود: در حادثه سیل اخیر در استان قزوین نیز به رغم صدور اخطاریه و آماده باش برای دستگاه های اجرایی و امدادی، اطلاع رسانی ویژه برای عموم در فضای مجازی و رسانه صورت گرفت و تاکید کردیم مردم در مسیل ها و ارتفاعات قرار نگیرند ولی متاسفانه بی اعتنایی مردم به هشدارها حادثه ساز شد و چند تن از هم استانیها جان باختند.
مهدیخانی ادامه داد: در سیل سال ۹۸ علاوه بر اقدامات اساسی و پیشگیرانه که مدیریت بحران و دستگاه های متولی انجام دادند، چون سیل در بهار رخ داد مردم بیشتر به اخطارها توجه کردند و در استان تلفات ناشی از سیلاب نداشتیم ولی در حادثه اخیر به دلیل نابه هنگام بودن حادثه، موضوع جدی گرفته نشد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: امیدواریم این حوادث به درس عبرتی برای آحاد جامعه تبدیل شود و اذهان عمومی حساسیت بیشتری نسبت به هشدارها داشته باشند و همچنین آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها برای مردم صورت گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha