همکاری صنایع استان مرکزی در مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: همکاری صنایع این استان به‌ویژه ایرالکو و واحدهای تولید فولاد و سیمان، در شرایط بحرانی کمبود انرژی الکتریکی و مشارکت در مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است.

«سعید فرخی» روز چهارشنبه در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف استان مرکزی در اراک، افزود: این صنایع فشارها و زیان‌های فراوانی را متحمل شدند و با ظرفیت پایین فعالیت دارنداما درک آن‌ها از شرایط موجود بالا است.

وی بیان کرد: شمار زیادی از دستگاه‌های اجرایی نشان دادند می‌توانند مصرف خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند و به طور قطع مدیریت کمبود انرژی الکتریکی با برنامه‌ریزی و نحوه صحیح مصرف قابل کنترل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: مشکل کمبود برق در آینده نیز وجود دارد و در برخورد با ماینرهای غیرمجاز نباید هیچ اغماضی شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر نیز در این نشست گفت: صنایع سیمان، فولاد و ایرالکو همکاری خوبی در تامین برق داشته‌اند و اگر همکاری آن‌ها نبود خاموشی‌ها و مشکلات ناشی از آن مضاعف می‌شد.

«محمد الله داد» افزود: بنا به پیش‌بینی‌ اداره هواشناسی روزهای آتی افزایش دما در استان رخ می‌دهد و درخواست از همه مشترکان این است که با حساسیت مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا شوک و محدودیت جدی اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست گفت: مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان بهتر از هفته‌های قبل شده اما در هفته جاری برق ۱۴ دستگاه اجرایی و بانک پرمصرف این استان قطع شده است.

«محمد اله‌داد» افزود: اگر تمامی مشترکان به صرفه‌جویی در مصرف برق توجه ویژه داشته باشند و  همکاری‌ لازم را انجام دهند، مشکل خاصی تا پایان فصل تابستان ایجاد نمی‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha