۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84426472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ میلیارد ریال اوراق صکوک شهرداری شهرکرد هنوز جذب نشده است

شهرکرد- ایرنا- شهردار شهرکرد با اشاره به طرح‌های عمرانی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق صکوک متعلق به این شهرداری هنوز جذب نشده است.

 بهادر عبدالغنی روز چهارشنبه همزمان با آخرین روز فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری در نشست اعضای شورای شهر و شهردار شهرکرد با خبرنگاران تاکید کرد: این مبلغ از اعتبارات ملی برای خرید ۱۷ دستگاه اتوبوس به شهرداری شهرکرد اختصاص یافته است که به‌علت همکاری نکردن بانک‌ها در پذیرفتن عاملیت این اعتبار، هنوز جذب نشده است اما همچنان فرصت جذب وجود دارد.
وی افزود: در این رابطه مذاکراتی با بانک‌های ملت و رفاه کارگران در سطح ملی و استانی انجام شد که متاسفانه به نتیجه نرسید.
عبدالغنی شهرداری شهرکرد را مجموعه‌ای برنامه‌محور اعلام و تصریح کرد: تا یک‌ماه دیگر برنامه‌های محوری پنج ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله در این شهرداری آماده و عملیاتی می‌شود.
وی یادآور شد: معطل ماندن پنج ساله شهرداری شهرکرد برای بازنگری طرح جامع، تشکیل نشدن شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری در یک‌سال گذشته و رها شدن منظریه از مهم‌ترین مشکلات شهرداری مرکز استان به‌شمار می‌رود که رفع سریع‌تر این مشکلات به همکاری بیشتر اداره‌کل راه و شهرسازی نیاز دارد.
شهردار شهرکرد اظهار داشت: احداث چهار قطعه فضای سبز با ۵۰ میلیارد ریال برآورد مالی در منظریه پیش‌بینی شده است که پیگیری‌های آن از طریق سازمان ملی زمین و مسکن بی‌نتیجه مانده و از توان شهرداری هم خارج است.
وی با اشاره به لزوم ارتقای شاخص‌های فرهنگی در طرح‌های مرتبط با مدیریت شهری گفت: بودجه فرهنگی شهرداری از ۹۰ میلیارد ریال سال ۱۳۹۹ با ۱۴۵ درصد رشد به ۲۲۰ میلیارد ریال در سال‌جاری افزایش یافت.
عبدالغنی تاکید کرد: هم‌اکنون ۸۰ درصد فضاسازی و مباحث مرتبط با امور فرهنگی در شهرکرد از سوی شهرداری انجام می‌شود.
وی افزود: افتتاح فرهنگسرای رسانه، راه‌اندازی فرهنگسرای نشاط در آینده‌ای نزدیک، تبدیل یک انبار در خیابان امیرکبیر به سالن ورزشی، اختصاص یک ساختمان در ناحیه غرب برای انجام امور فرهنگی، راه‌اندازی موزه شهرکردشناسی و مباحث مرتبط با امور شهری در فرهنگسرای نشاط از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری در حوزه فرهنگی به‌شمار می‌رود.
وی همچنین در خصوص وضعیت طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد گفت: پیمانکار این طرح اعمال ماده ۴۸ شد و تاکنون ۱۵ میلیارد ریال از ضمانت‌نامه‌های وی به نفع شهرداری ضبط شده است.

رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: وجود برخی از مشکلات در مدیریت شهری مرکز چهارمحال و بختیاری ناشی از جای خالی نخبگان است.

فرهاد رئیسی دهکردی  در این نشست به موفق نبودن سه دوره اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: اکنون کارخانه بازیافت در مرکز چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی و زمینه درآمدزایی برای شهرداری در آینده‌ای نزدیک فراهم شده است.
وی با اشاره به ضرورت تسریع در روند بازنگری طرح جامع شهرکرد یادآور شد: هم‌اکنون ۱۶ سال از زمان تصویب طرح جامع قبلی مرکز چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و تلاشی برای بازنگری آن از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی نشده است.
رییس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به نبود برنامه‌های محوری و چشم‌انداز در شهرداری برای سال‌های گذشته اظهار داشت: اکنون برنامه‌های محوری پنج ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله از سوی شهرداری برای توسعه مرکز چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد می‌توانند برای موفقیت بیشتر در امور مدیریت شهری ضمن حرکت در مسیر برنامه‌محوری، استفاده از نخبگان و تخصصی کردن فعالیت را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha