۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84427291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات منجر به فوت در مهاباد به نصف رسید

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84427291
تصادفات منجر به فوت در مهاباد به نصف رسید

مهاباد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت: امسال با کاهش تردد و اعمال محدودیت‌های ترافیکی ناشی از شیوع کرونا، آمار فوتی‌های تصادف در درون شهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حاتم ابراهیمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب تصادفات دورن شهری مهاباد و فوتی های این شهرستان براثر برخورد وسیله نقلیه با فرد عابر پیاده بوده که منجر به جراحت و فوت شهروندان شده است.

وی اظهار داشت: در همین مدت در بخش تصادف‌های جرحی و خسارتی درون شهری نیز به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد اضافه کرد: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و همچنین تغییر مسیرهای ناگهانی به علت شرایط نامناسب خیابان‌ها به ترتیب بیشترین عوامل تصادف در سطح شهرستان گزارش شده است.

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف هم در مهاباد افزایش ۳۵ درصدی داشته است، افزود: علی رغم افزایش صدور برگه های جریمه و همچنین جریمه کردن رانندگان متخلف همچنان شاهد رعایت نکردن قوانین توسط برخی از افراد هستیم.

وی وجود جرثقیل حمل خودروها در راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و گفت: حمل خودروهای نمایشگاه و همچنین خودورهایی که به صورت دوبل و غیر مجاز در سطح شهر توقف می‌کنند به پارکینگ عامل بازدارنده‌ خوبی برای متخلفان است.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان و علی الخصوص موتورسواران در هنگام استفاده از وسیله نقلیه، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و برای مصونیت بیشتر خود از کلاه ایمنی استفاده کنند، بدون شک آمار تصادفات و تلفات خود به خود کاهش خواهد یافت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای گردشگرپذیر این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha