۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84427310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84427310
حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد شد

مشهد- ایرنا- حسن موحدیان با رای اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد به مدت یک سال به عنوان رییس این دوره شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، نخستین جلسه رسمی و علنی شورای ششم شهر مشهد با برگزاری انتخابات هیات رییسه دائمی و روسای کمیسیونهای شورا برگزار شد.
در این جلسه حسن موحدیان به عنوان تنها نامزد ریاست شورا با ۱۴ رای به ریاست شورا ، مهدی ناصحی به عنوان نایب رییس شورای شهر مشهد و فاطمه سلیمی و مجید طهوریان‌عسکری به عنوان منشیهای اول و دوم این شورا انتخاب شدند.

همچنین حسین حسامی نیز مسوولیت خزانه‌داری شورای شهر را بر عهده گرفت که در این بخش نیز انتخابات به صورت تک نامزد برگزار شد.
رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد پس از انتخابات هیات رییسه در سخنانی گفت: شوراها از نظر قانونی در تراز سایر ارکان حکومتی هستند و حضور مردم در انتخابات آن هم در شرایط کرونایی، پشتوانه و امانت بزرگی برای شورای ششم است و برای تحقق مطالبات مردم باید تلاش مضاعف داشته باشیم.
موحدیان افزود: از زحمات و عملکرد شورای پنجم و شهردار مشهد نیز قدردانی می‌کنیم و بدون تردید کارنامه عملکرد هر مسوولی با نقاط ضعف و قوت همراه است.
وی ادامه داد: شورای ششم امانتدار یکایک مردم مشهد با هر سلیقه، تفکر و دیدگاه سیاسی و فرهنگی است و قانون و حدود اخلاقی و شرعی معیار عملکرد ما خواهد بود.
رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از همه ظرفیتهای حقیقی و حقوقی در شهر برای مدیریت شهری استفاده می‌کنیم تا پس از پایان کار از ما به عنوان شورای شهر یاد شود نه شورای شهرداری و به سمت مدیریت یکپارچه و هماهنگی شهری حرکت خواهیم کرد.
موحدیان افزود: امیدواریم در ایجاد شرایط بهبود زیست شهری، حذف رانت از شهر، هوشمندسازی و توسعه شهر کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاریم.
وی اضافه کرد: حل مشکلات شهر در فضای آرام در شورا و شهرداری مورد تاکید است و کاهش هزینه های غیرضروری و تبلیغات و پرهیز از پروژه‌های هزینه بر و مبارزه با فساد از رویکردهای شورای ششم است و حمل و نقل عمومی و تکمیل خط سوم قطارشهری نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توجه جدی به فرهنگ دینی در مشهد و پرهیز از موازی کاری از مهمترین رویکردهای شورای ششم است همچنین زمینه حضور فعال تشکلهای مردم نهاد و سمنها برای فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی را فراهم خواهیم ساخت و در حوزه آسیبهای اجتماعی فعال‌تر خواهیم بود.

موحدیان که امروز ریاست شورای اسلامی شهر مشهد را عهده دار شد پیش از این فرماندار مشهد، تایباد، بجنورد و سبزوار بوده است. 

شورای ششم برای شهرداری مشهد سرپرست انتخاب کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا در جلسه علنی شورای ششم شهر مشهد، تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب شهردار مشهد به رای گذاشته شد و رضا خواجه‌نائینی که تا کنون عهده دار سمت معاون مالی شهرداری مشهد بود با موافقت اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری مشهد انتخاب شد.
سرپرست شهرداری مشهد در نشست امروز شورا گفت: کلانشهر مشهدبه واسطه میزبانی زائران امام هشتم همیشه به عنوان مهمترین کلانشهر کشور بعد از تهران مطرح است و در حوزه‌های مختلف همیشه پیشروست.
خواجه نایینی افزود: بدنه کارشناسی شهرداری مشهد همیشه در کمیسیونهای کلانشهرهای کشور به عنوان بهترینها مطرح است و امیدواریم در مدتی که عهده‌دار مسوولیت هستم کماکان روال موفقیتها ادامه یابد و با ریل گذاری‌های شورا با سرعت خوبی پیش رویم.
وی ادامه داد: بدنه شورای ششم بدنه کارشناسی است و این مهم منجر به اخذ تصمیمات تخصصی و کارشناسی می‌شود و امیدوارم کماکان در میان کلانشهرها پیشرو باشیم.
بیش از این محمد رضا کلایی به مدت سه سال عهده‌دار سمت شهردار مشهد بود که دیشب در صفحه اینستاگرامی خود ضمن آرزوی توفیق برای شهردار بعدی این شهر از مردم خداحافظی کرد.
طرح دوفوریتی تشکیل کمیسیونهای ویژه توسعه و عمران توس، کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای شهر مشهد در این جلسه بررسی و مصوب شد.
در ادامه پیشنهاد تغییر نام کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر به کمیسیون حاشیه شهر بررسی و مصوب شد.
موسی‌ الرضا حاجی‌بگلو و فاطمه سلیمی هم به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد در شورای اسلامی این شهرستان انتخاب و تعیین شدند 
و موسی‌الرضا حاجی‌بگلو نیز با رای اعضا، عهده‌دار سخنگویی شورای ششم شهر مشهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیسیون ویژه ورزش و جوانان در این دوره شورا تشکیل شود که این موضوع تا ۱۰ روز دیگر نهایی می‌شود.
لوح ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز با شعار "مشهدالرضا جهان شهر برکت و کرامت" در این نشست رونمایی شد.
شورای اسلامی شهر مشهد به منظور پیشبرد امور مدیریت عمران و توسعه این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری ۱۰ کمیسیون تخصصی دارد که ۶ کمیسیون از این تعداد دائمی هستند.  

ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ۱۵ عضو دارد که در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با رای شهروندان مشهدی برای چهار سال آینده، مدیریت امور شهری این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی را بر عهده گرفتند.

این اعضا به ترتیب آرای ماخوذه عبارتند از ایمان فرهمندی با ۱۵۰ هزار و ۱۹۸ رای، حسین حسامی با ۱۴۵ هزار ۵۲۱ رای، سید ابراهیم‌ علیزاده با ۱۳۷ هزار ۸۰۴ رای، حسین موحدیان با ۱۳۱ هزار  ۵۴۱ رای، حسن منصوریان با ۱۲۱ هزار ۵۱۶ رای، مجید طهوریان‌ عسکری با ۱۱۸ هزار و ۳۵۵ رای، مجید دبیریان با ۱۱۷ هزار و ۳۸۳ رای، فاطمه سلیمی با ۱۰۸ هزار  و ۵۱۲ رای، موسی‌ الرضا حاجی‌ بگلو با  ۱۰۸ هزار  و ۲۰۸ رای، سیدحسین علوی‌ مقدم با ۱۰۵ هزار و ۹۹۴ رای، حمید ضمیری‌ جعفری با ۱۰۳ هزار و ۶۶۳ رای، حسن کریم‌دادی با ۱۰۳ هزار و ۶۳۹ رای، غلامحسین صاحبی با ۱۰۳ هزار و ۶۲۱ رای و مهدی ناصحی و هاشم دائمی هر یک با آرای برابر ۱۰۱ هزار و ۳۵۹ رای.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha