امام جمعه کرمانشاه: عشایر سرمایه‌های انسانی کشور هستند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عشایر را سرمایه‌های انسانی و کم نظیر کشور دانست و بر ضرورت رفع مشکلات و تنگناهای آنها تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در دیدار سرهنگ موسوی رییس ناحیه عشایری استان کرمانشاه افزود: همانگونه که امام راحل فرموده اند؛ «عشایر ذخایر انقلاب هستند»، پس باید مسوولان هم نسبت به این قشر و رفع گرفتاری ها و مشکلات آنان نهایت اهتمام را داشته باشند، زیرا مطالبه آنان از این حقیر زیاد است.  

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: هر چقدر عشایر قوی داشته باشیم، مرزهای استان امنیت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

در این دیدار رییس ناحیه عشایری استان کرمانشاه گزارشی از برنامه ها و خدمات عشایر را ارایه کرد.

موسوی اظهار داشت: عشایر استان با  مشکلات زیادی مواجه هستند که از جمله آن ها می توان به کم آبی، مشکلات بهداشت و درمان، ناامنی برخی مسیرها اشاره کرد.

رییس ناحیه عشایری استان کرمانشاه تأکید کرد: عشایر می توانند بخش زیادی از مایحتاج پروتئینی مردم استان را مرتفع کنند که از جمله آن ها می توان به گوشت قرمز، شیر و لبنیات و صنایع دستی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه،  ۱۴ ایل در قالب  ۱۴ هزار ۱۰۹ خانوار با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر معادل ۷/۸ درصد جمعیت عشایری کشور و ۴/۳ جمعیت ۲ میلیون استان دارد.

عشایر کرمانشاه یک و نیم میلیون راس دام در اختیار دارند و سالیانه بیش از ۳۲ هزار تن لبنیات، هزار و ۲۹ تن روغن حیوانی و هزار و ۶۸۷ تن پشم  تولید می کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۵۹۵ روستای و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha