۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 84428386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنر غیر از ذوق و استعداد، آموزش و تلاش و پیگیری می‌خواهد

تهران- ایرنا- دبیر افتخاری اولین جشنواره آموزشی تئاتر «پنجمک» در پیامی به این جشنواره با اشاره به اهمیت آموزش، تلاش و پیگیری غیر از ذوق و استعداد در عرصه هنر، بر تاثیر تئاتر بر آموزش همچنین اثر آموزش تئاتر بر شکل‌گیری شخصیت افراد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در متن پیام مریم سعادت بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون، به عنوان دبیر افتخاری اولین جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک برای این رویداد آمده است: تئاتر کودک و نوجوان غیر از سرگرمی و نشاط، جنبه آموزشی نرم و شیرینی دارد که بدون جنجال و ادعا و هیاهو مسیر خود را دنبال می‌کند. در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، سال‌هاست به قابلیت‌های هنر تئاتر پی برده‌اند. همان‌طور که تئاتر می‌تواند داستان‌های مختلف را تعریف و اجرا کند؛ خواهد توانست علوم و فنون را به داستان تبدیل و تعریف کند.

آموزش درست تئاتر، توانایی کودکان را در استقلال فکری، شناخت بدن و روحیات خود بالا می‌برد و خجالت و ترس را تبدیل به یک خصلت ویژه می‌کند؛ خودنمایی را کاهش می‌دهد و راه بروز احساسات را هموار می‌کند.

سعادت در ادامه پیام خود ابراز امیدواری کرده اولین جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک، انگیزه خوبی به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر تئاتر بدهد که هنرها غیر از ذوق و استعداد، آموزش و تلاش و پیگیری می‌خواهد و یادآور شده است: دلم می‌خواهد به زودی شاهد حضور آموزشگاه‌های هنر تئاتر با شرکت کودکان و نوجوانان در دوره‌های دیگر این جشنواره باشیم.»

جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک با مدیریت مریم کاظمی تا ۱۷ مرداد جاری در پردیس تئاتر تهران ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha