۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 1369
کد خبر: 84428592
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گردهمایی گروه‌های موزیک هیات‌های مذهبی کشور در اصفهان برگزار شد
عکس آرشیوی است

اصفهان - ایرنا-گردهمایی سراسری نوازندگان و گروه‌های موزیک هیات‌های مذهبی کشور با عنوان "همایش عظیم منتظران فرج" عصر جمعه در رهنان اصفهان برگزار شد.

دراین گردهمایی سراسری پنج‌هزار نوازنده از جمله ۳۰۰ گروه موزیک استان اصفهان حضور داشتند.
این برنامه هرساله در آستانه ایام محرم برگزار می‌شود. 
امام جمعه رهنان دراین مراسم گفت: عزاداری  حسینی امسال با شکوه و با عظمت برگزار خواهد شد زیرا معتقدیم که همانطور که نباید یکی از دوستداران حسینی به بیماری و تب گرفتار شود، مجالس حسینی هم نباید از تب و تاب بیافتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی افزود: لازم است عزاداران حسینی، هیاتی‌ها و آحاد جامعه دینی مسائل بهداشتی را رعایت کنند زیرا همانطور که برگزاری این مجلس سفارش شده است، روایات اهل بیت (ع) بر بهره گیری از خرد و اندیشه تاکید دارد و از همین‌رو مدنظر قرار دادن ملاحظات بهداشتی و سفارش کارشناسان نیز ضرورت دارد.
این کارشناس دینی اظهار کرد: حماسه عاشورا برغم دشمنی‌های مختلف و تلاش برای محو نام و پرچم امام حسین (ع) پابرجا و محکم تداوم یافته است.
وی با اشاره به دشمنی‌های پهلوی در ایران و رژیم بعث، افزود: امروز عزای حسینی باشکوه‌ فراوان در ایران و عراق و اقصی نقاط جهان در حال برگزاری است و ریشه دشمنان در حال خشکیدن است.
امام جمعه رهنان تاکید کرد: این خواست خدای متعال است‌که عزای امام حسین (ع) پابرجا بماند چون در سایه عزای حسینی انسانیت، عزت، شرافت، شجاعت، غیرت، رشادت و تمان کمالات انسانی و در یک معنا دین اسلام زنده است.
وی با بیان اینکه شور و شعور حسینی ۲ عامل ماندگاری این حماسه است، ادامه داد: این قبیل برنامه‌ها، سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها، برپایی دسته‌های عزاداری، برافراشتن بیرق‌ها، نصب پرچم‌ها از جمله نمادهای شور حسینی است که به ظاهر شعار است ولی هزاران معنا و محتوا در خود جا دارد.
وی شعور حسینی را دیگر لازمه مجالس حسینی برشمرد و تاکید کرد: به طور قطع در کنار شور حسینی، شعور حسینی هم باید افزایش یابد که با برگزاری سخنرانی‌ها، خطبه‌ها، اشعار پرمعنای و امثال آن محقق می‌شود و امیدواریم این مراسم‌ها زمینه‌ساز ظهور شود.

رهنان یازدهمین منطقه شهر اصفهان است که حدفاصل بین خمینی‌شهر و مرکز شهر اصفهان قرار گرفته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha