۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 84428772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی جنگل‌ها، پوتین عمق فاجعه را بررسی می کند

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 84428772
آتش سوزی جنگل‌ها، پوتین عمق فاجعه را بررسی می کند

مسکو - ایرنا _ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی جنگل های این کشور وارد منطقه چلیابینسک شد و از نزدیک عمق فاجعه را بررسی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آتش سوزی در برخی از مناطق جنگلی روسیه از دو ماه پیش آغاز شد و صدها هزار هکتار را در برگرفته است. در منطقه چلیابینسک که پوتین به آنجا رفت تا از عمق فاجعه آتش سوزی بازدید کند ۲۰ هزار هکتار جنگل در آتش سوخت و دهها خانه طعمه اتش شد.  

به گزارش سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین، هواپیمای ریاست جمهوری در فرودگاه مگنیتوگورسک فرود آمد. پس از آن، رئیس دولت بلافاصله مناطقی را بررسی کرد که آتش سوزی بیشترین خسارت را وارد کرده است.

رئیس جمهوری پس از بررسی ابعاد این فاجعه، جلسه ای را در مورد راهکارهای حذف پیامدهای این فاجعه برگزار کرد.

بنابراین گزارش در این جلسه، تکسلر استاندار چلیابینسک دلایل آتش سوزی جنگل ها در این منطقه را بی دقتی و بی احتیاطی و همچنین بروز طوفان خشک و رعد و برق عنوان کرد.  

 رئیس منطقه خاطرنشان کرد: به اکثر قربانیان آتش سوزی غرامت پرداخت شده است. از افرادی که خانه های خود را در نتیجه آتش سوزی جنگل ها از دست داده اند خواسته شد بین غرامت پولی و ساخت خانه جدید یکی را انتخاب کنند.

"پوتین به تکسلر دستور داد که همه مسایل به نفع مردم در نظر گرفته شود و سپس زینیچف رئیس وزارت امور اضطراری منطقه خاطرنشان کرد که سه پرونده جنایی در مورد آتش سوزی جنگل ها در منطقه چلیابینسک باز شده است.

در این دیدار وضعیت کلی آتش سوزی جنگل ها در روسیه مورد بحث قرار گرفت. زینیچف گفت که شرایط اضطراری طبیعی در آینده بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی رخ می دهد.

الکساندر کوزلوف سرپرست وزارت منابع طبیعی نیز تاکید کرد که مردم این مناطق برای جلوگیری از آتش سوزی به تجهیزات و پول بیشتری نیاز دارند. وی پیشنهاد کرد که بودجه نه بر اساس مساحت جنگل های منطقه، بلکه بر اساس نیازهای واقعی محاسبه شود.


آتش سوزی جنگل‌ها پوتین را به تکاپو واداشت

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی نیز پیشنهاد داد که جریمه ساکنان جنگل ها که با استفاده نادرست و بی احتیاطی سبب آتش سوزی می شوند افزایش یابد.

آتش سوزی جنگل ها در منطقه چلیابینسک در نیمه اول ماه ژوئیه رخ داد. از ماه می بارندگی در این منطقه رخ نداده است و خشکسالی در ۸ ژوئیه (یک ماه پیش)  سه نقطه گرم ایجاد کرده است.

 آتش سوزی های جنگلی هم اکنون نیز بیش از یک و نیم میلیون هکتار اراضی جنگلی این کشور را فرا گرفته و حریق بیش از ۳۰ خانه روستایی را نابود کرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه از جمله شبکه اول تلویزیون این کشور روز یکشنبه به نقل از سازمان محافظت هوایی جنگل های روسیه اعلام کردند که یک میلیون و ۵۴۲ هزار هکتار در مناطق جنگلی روسیه گرفتار حریق شده اند و در شبانه روز اخیر حریق در یکهزار و ۳۷۹ هکتار اطفاء شده است.
در مجموع ۱۷۴ کانون آتش سوزی جنگلی در روسیه گزارش شده است که بخش عمده حریق در جمهوری یاکوتیا در منطقه یاکوتیا ثبت شده و در این منطقه یک میلیون و ۳۹۵ هزار هکتار در آتش می سوزد.

در زمان حاضر ۱۲ روستا و بخش در جمهوری یاکوتیا در معرض حریق قرار دارد و ساکنان این روستاها تخلیه شده اند و هواپیماهای وزارت موقعیت های اضطراری روسیه بطور منظم در اطفاء حریق شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، در روستایی به نام بایاس کویول در یک منطقه جنگلی کوهستانی،  ۳۱ خانه و ۸ ساختمان دیگر در آتش سوخت و حریق به سرعت در حال گسترش به مناطق مجاور است.

در این منطقه ۳۳۹ نفر با ۵۱ دستگاه در حال امداد رسانی و اطفاء حریق هستند اما وزش باد شدید در شبانه روز اخیر که سرعت ان به ۲۰ متر در ثانیه می رسد مانع اطفاء حریق می شود.

در جمهوری یاکوتیا در رابطه با آتش سوزی های جنگلی وضعیت فوق العاده اعلام شده است و انتظار می رود نیروهای ارتش روسیه نیز برای اطفاء حریق بطور گسترده وارد عمل شوند.

 بر اساس گزارش رسانه ها، حریق در جمهوری کارلیا در شمال غربی روسیه نیز دهها هزار هکتار اراضی جنگلی را فرا گرفته است و نیروهای محلی برای اطفاء این آتش سوزی ها تلاش می کنند.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته با اشاره به بلایای طبیعی همچون حریق جنگلی و سیل ، آن را پیامد تغییرات جهانی اقلیمی خواند که بخش های گسترده این کشور پهناور را تحت تاثیر قرار داده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha