۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84428969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ واحد تولیدی غیرفعال در سلماس به چرخه تولید بازگشت

ارومیه-ایرنا-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس گفت: ۶ واحد تولیدی این شهرستان که به علت وجود مشکلاتی از چرخه فعالیت خارج شده بودند، در طرح شهید کریمی با پرداخت تسهیلات حمایتی به تولید بازگردانده شدند.

حسن پاشازاده روز شنبه در جلسه رفع موانع تولید و بازدید از شهرک صنعتی شهرستان سلماس اظهار داشت: با بازگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید برای ۱۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و همچنین بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال نیز فرصت سرمایه گذاری مجدد فراهم شد.

وی با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد واحد های تولیدی این شهرستان در قالب درب های ضد سرقت و صنعتی فعالیت دارند، افزود: برای توسعه شهرک صنعتی سلماس ۱۸ هکتار زمین خریداری شده و همچنین کار مطالعاتی و جاگذاری نقشه انجام شده است .

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس اظهار داشت: در این شهرستان ۱۱۰ واحد صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری  یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲ هزار و ۱۲۳ نفر در حال فعالیت است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: برای ایمنی شهرک صنعتی سلماس، آشیانه شهرک آتش نشانی  و دستگاه های آتش نشانی و اطفای حریق نیز برنامه ریزی شده است.

محمد معصوم زاده افزود: در سال جاری برای جدول کشی ، زیرسازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی سلماس ۶۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

امام جمعه سلماس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پشتیبانی و رفع موانع لازمه جهش تولید است، گفت: تولید در شهرستان  نیازمند پشتیبانی همه جانبه مسوولان است.

حجت الاسلام ابراهیم طباطبایی بیان کرد: شهرستان سلماس به عنوان یکی از مناطق  کمتر توسعه یافته نیازمند پشتیبانی‌های بیشتری است و امیدواریم در سال جاری با مانع زدایی ها شاهد کاهش بیکاری و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب سلماس نیز  گفت: دستگاه قضایی در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها با تمام قدرت به میدان آمده و از تمام توان و امکانات خود برای کمک به تولید، تسهیل امور و رفع موانع تولید در این شهرستان استفاده می‌کند.

علی عباسی افزود: ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی، آثار و تبعات بسیاری بر واحدهای تولیدی دارد از این رو دادستانی واکاوی نحوه نظارت بر عملکرد آنها را در دستور کار قرار داده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

سلماس در ۸۵ کیلومتری شمال ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha