۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84428989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84428989
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- راهیابی ۵ دختر طناب‌زن استان سمنان به مسابقات کانادا، شکسته شدن رکورد واکسیناسیون کرونا، فوت یک کارگر در معدن دامغان، و زندانی شدن شهردار آرادان به جرم اختلاس، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از نهم تا پانزدهم مرداد ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
طبق تازه‌ترین اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی، پس از شهرستان سمنان و گرمسار، شهرستان دامغان نیز به قرمز تیره در استان سمنان تغییر کرد.
بر اساس رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت در شامگاه جمعه، دامغان در استان سمنان از وضعیت قرمز به قرمز تیره(پرخطرتر) تغییر رنگ داد. 
مسئول آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اولین مرکز قارچ‌شناسی این آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی شد.
اسلامی روز جمعه به رسانه ها افزود: با پیگیری های ریاست و معاونان و با تلاش مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، بخش قارچ شناسی آزمایشگاه مرجع سلامت مرکز بهداشت شهرستان سمنان با نیروی مجرب و کارآزموده به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: پرداخت های الکترونیک سامانه «سمنان من» پروژه تجهیز و تخصیص درگاه‌های پرداخت الکترونیک برای یکهزار تاکسی شهری در راستای هوشمندسازی شهری آغاز شد.
وحید پرویزی روز پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: مسئله پول خُرد همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان و رانندگان برای کرایه تاکسی بود که با راه اندازی سامانه درگاه پرداخت های هوشمند الکترونیک شهری در قالب کدهای QR، علاوه بر پوشش دادن پرداخت های خرد در حمل و نقل های درون شهری، امکان اتصال تمامی کسب و کارهای شهری به سامانه پرداخت های الکترونیکی فراهم شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: بیشترین آمار حوادث تیر ۱۴۰۰، مربوط به محبوس شدن افراد در آسانسور با ۱۱۱ مورد بود و در عملیات‌های امداد و نجات گرفتن حیوانات موذی با ۲۰ مورد در رتبه بعدی قرار دارد.
سعید اسمعیل پور روز چهارشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ماموران آتش نشانی شهرستان سمنان نیز امسال در ۱۶۷ مورد حادثه جداگانه امداد و نجات شهروندان را از خطر نجات دادند که در چند سال گذشته بی سابقه بود.
بنا به اطلاع دادگستری کل استان سمنان، شهردار آرادان به جرم اتهامات مالی از نوع اختلاس بازداشت شد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان سمنان، بر اساس پرونده متشکله در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان و گزارش ضابطان در اطلاعات سپاه استان و تحقیقات صورت گرفته، شهردار آرادان به اتهام اختلاس بازداشت و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در حوزه نیروی انتظامی استان بهار ١۴٠٠ کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش داشت.
حسن اسلامی راد روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: در قاچاق کالا ۱۱۴ متهم دستگیر و ۱۱۲ پرونده در مراجع رسیدگی کننده تشکیل شد و در حال رسیدگی است.
افتتاح اورژانس سوانح و مرکز سوختگی بیمارستان کوثر سمنان عصر شنبه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان باظرفیت ۵۲تخت هم‌زمان با چندطرح دیگر حوزه بهداشت و درمان کشور با دستور ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: سه هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال تنها در رزمایش مواسات قرارگاه استان جمع‌آوری شد و کمک‌ها در بخش‌های مختلف در اختیار اقشار مردم قرار گرفت.
سردار حمید دامغانی شامگاه سه‌شنبه در نشست با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اتاق بازرگانی توانسته در زمان کرونا تأثیرات بسیار مثبتی داشته باشد، کمک‌های فعالان اقتصادی چشمگیر و پراهمیت بوده است. 
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس‌آباد در شهرستان میامی با هدف زمینه‌سازی برای بررسی‌های سازمان بین المللی یونسکو آغاز شد.
سید محمدصادق رضویان روز سه‌شنبه به رسانه ها بیان کرد: مرمت این کاروانسرای تاریخی با هدف آماده‌سازی برای حضور ارزیابان یونسکو آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان طی حکمی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شد.

علمی
بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، علی خیرالدین استاد ممتاز دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان در جمع ۱۷ عضو هیات علمی برتر کشور قرار گرفت.

اقتصادی
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: کالاهای صادراتی استان، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر، ۷۹ درصد از نظر ارزشی و ۱۱.۵ درصد از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
علی سعدالدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر، بیش از ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۶ میلیون دلار از استان سمنان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر در ٣٢ هزار واحد صنفی استان اشتغال دارند.
علی تشنه دل روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان سمنان افزود: در استان سمنان حدود ۳۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند که بیش از ۸۰ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند. 
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هشت پایگاه کشت الگویی ترویجی در استان متناسب با شرایط شهرستان‌ها فعال است.
علی مؤمن روز سه‌شنبه به رسانه ها افزود: این پایگاه‌های الگویی با هزینه ۲۴۰ میلیون تومان در حال اجرا است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان گفت: وقوع حادثه در معدن تموزائه دامغان که ساعتی پیش رخ داد، سبب گرفتار شدن معدنچی و فوت کارگر شد.
حمید صالحی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارگر فوت شده در این معدن ۲۳ ساله و از اتباع بیگانه (افغانستان) است و بررسی ها نشان می‌دهد که این حادثه در معدن زغال‌سنگ تموزائه واقع در منطقه طالو روستای طاق دامغان رخ داد. 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت این استان در تولید عسل مرغوب، گفت: سالانه ۴۵۰ تن عسل در استان سمنان تولید می‌شود.
مصطفی شاه‌حسینی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: عسل تولیدی استان سمنان در بازار داخلی و بازار خارجی عرضه می‌شود.
افتتاح پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با حضور مجازی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه با هدف جذب و حمایت از واحدهای فناور و افتتاح سه طرح گازرسانی، آموزش تخصصی و نیروگاه خورشیدی این شرکت با اعتباری افزون بر ۱۱۵ میلیارد ریال، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
رئیس هیات ورزشهای همگانی استان سمنان گفت: ۵ نفر از دختران رشته طناب‌زنی در قالب تیم استان سمنان به مسابقات جهانی کانادا راه یافتند.
همت هادیان شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تیم طناب زنی دختران سمنان به همراه ۲ استان دیگر از ایران توانستند به مسابقات جهانی دختران ۱۶ الی ۱۸ سال کانادا راه پیدا کنند.
دیدار تیم های سپاهان شهرداری سمنان و پارس جنوبی بوشهر از چارچوب دور رفت هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ساحلی در گروه الف با پیروزی تیم بوشهری در زمین حریف، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha