۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 84429164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان امام رضا چالوس برای بیماران کووید ۱۹ اضافه شد

نوشهر - ایرنا - معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس با اشاره به روند افزایشی بیماران کرونایی طی یک هفته اخیر و تکمیل ظرفیت ۲ بیمارستان این شهرستان، از پذیرش بیماران کرونایی توسط بیمارستان امام رضا(ع) سپاه پاسداران چالوس خبر داد.

رحمت الله بیابانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به روند بی سابقه افزایش بیماران کرونایی و تعداد بستری ها در دو بیمارستان طالقانی و رازی شهرستان ظرفیت این بیمارستان ها تکمیل شد و بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا(ع) چالوس نیز پذیرش بیماران کرونایی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تعداد بسترهای کرونایی شهرستان با افزایش بی سابقه ۲۰۰ درصدی در سه بیمارستان طالقانی، رازی و امام رضا(ع) به ۱۴۳ نفر رسید که از این تعداد ۱۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بیابانی روند افزایشی آمار بیماران کرونایی در این شهرستان را بسیار نگران کننده خواند و گفت: تعداد بیماران کرونایی سرپایی که به ۳ بیمارستان این شهرستان مراجعه سه رقمی شده این در حالی است یک هفته قبل تعداد مراجعین بیمار کرونایی ۲ رقمی بود.

بیابانی به تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی چالوس اشاره ای نکرد.

کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد

معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان به زیر ۴۰ درصد ، از مردم خواست از حضور در تجمع ها ویژه خانوادگی، مهمانی و هر گونه مراسم خودداری کنند چرا که سرایت ویروس کرونا دلتا به دیگران چندین برابر شده است.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه به ویژه قرنطینه خانگی از سوی بیماران کرونایی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه افزایش نیابد در آینده دچار محدودیت در ارائه خدمات درمانی به بیماران خواهیم بود.

معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس خاطرنشان کرد: در ۲ هزار و ۸۰۰ بازدیدهای مشترک صورت گرفته در یکماه اخیر از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی و بین راهی تعداد ۵۵ واحد صنفی به خاطر تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۵۰ واحد صنفی شامل نانوایی، باشگاه، قهوه خانه، تالار، سوپرمارکت و رستوران نیز پلمب و به ۱۲۰ واحد دیگر نیز اخطار داده شد.

بیابانی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان هم گفت: در حال حاضر ۳۱ هزار نفر دز اول واکسن کرونا و بیش از شش هزار نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را در چالوس دریافت کردند.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۴۲ خانه بهداشت و ۹ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۱۰ پزشک خانواده روستایی و  ۲۵ پزشک خانواده شهری و ۲ بیمارستان دولتی برخوردار است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha