۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84429269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال سیلابی شدن مسیل‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارشهای پراکنده گفت: احتمال ضعیف سیلابی شدن مسیل‌های چهارمحال و بختیاری از روز شنبه تا دوشنبه وجود دارد.

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت با وقوع بارش‌های پراکنده باران در استان به ویژه در مناطق شمالی، جنوبی و شرقی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد اما شدت آن زیاد نیست و در حد هشدار به مردم مناطق محلی و گردشگران است تا تدابیر ایمنی را به کار گیرند.

وی ادامه داد: این بارش‌ها متاثر از جریانات موسم هند و جریانات شکل گرفته از شمال کشور است که شدت آن در استان ما ضعیف است.

چراغپور همچنین از وزش باد شدید تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: این موضوع منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما در استان خبر داد و گفت: برای روزهای دوشنبه به بعد چنانچه پدیده خاصی برای استان پیش‌بینی شود، اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، میانگین دمای چهارمحال و بختیاری در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت ۲.۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شد و براساس خروجی پیش‌بینی‌های فصلی انتظار می‌رود در فصل تابستان نیز بین نیم تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد هوا نسبت به دوره مشابه بلندمدت گرم‌تر شود.

از نظر شاخص بارشی نیز میانگین بارندگی‌های سال آبی جاری چهارمحال و بختیاری در مقایسه با میانگین بلندمدت مدت مشابه ۳۲ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

هم‌اینک ۱۰۰ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha