حدود ۳۵۰۰ روحانی در ماه محرم به مناطق مختلف خراسان رضوی اعزام می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در دهه اول ماه محرم امسال سه هزار و ۴۷۰ نفر از مبلغان مرد و زن به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷۵۰ نفر از مردان و ۲۵۰ نفر از زنان ، ۴۲۰ نفر از روحانیون مستقر در روستاها، ۴۵۰ نفر از ائمه جماعت دستگاههای اجرایی و ۱۰۰ نفر اعزام به خارج استان هستند و هزار و ۵۰۰ نفر در روضه های خانگی تبلیغ خواهند کرد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی نیز این مبلغان حضور فعال خواهند داشت و با تشکیل گروه، کار تبلیغ را انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که فضاسازی شهر در ایام محرم بسیار مهم است گفت: ۸۴ مرکز در سطح استان هماهنگ شده است تا در ترویج، ترغیب و تشویق مردم و سیاهپوشی شهر فعالیت کنند.

صاحبقرانی افزود: فارغ از رنگ‌بندی وضعیت کرونایی شهرستانها در برگزاری مراسم ماه محرم، دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا برای تمام شهرها یکسان است و هم تعظیم شعائر و هم حفظ سلامت مردم مهم است.

وی ادامه داد: شعار ملی امسال سازمان تبلیغات در ماه محرم این است که "ما نسل به نسل در پناهت هستیم" و شاخصه مراسم امسال سیاه پوشی حداکثری شهر است تا مردم واقعا حس کنند وارد ماه محرم و عزاداری شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین امسال پویش "چادر من، پرچم من" و "نذر پرچم" نیز راه‌اندازی شده است که در پویش "چادر من پرچم من" چادرهای مشکی که در منازل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد تبدیل به پرچم می‌شود و در پویش نذر پرچم بنا بر این است که افراد برای همسایه ها و هم محلی‌های خود پرچم عزا تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha