۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84429291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84429291
خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد -ایرنا- کشف کلاهبرداری میلیاردی در قالب سرمایه‌گذاری در یکی از بورس‌های خارجی در شهرستان فارسان،طرح مبارزه با خودروهای شوتی، اجرای طرح بصیرت عاشورایی، برگزاری المپیاد ورزشی زندانیان و دستگیری ۱۶ سارق از جمله خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۱۶ مردادماه است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح مبارزه با خودروهای شوتی در استان و کشف ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و بیش از ۱۴ کیلو تریاک خبر داد .

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی،سردار منوچهر امان‌اللهی افزود: در طرح مبارزه با خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی استان، پلیس‌های  تخصصی شرکت داشتند که در این طرح پس از هماهنگی قضایی تمام محورهای  مواصلاتی استان مورد رصد و کنترل ماموران قرار گرفت که در این عملیات ۱۰ قاچاقچی شناسایی، دستگیر و ۱۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف شد.

وی تصریح کرد: ماموران در این طرح انواع پوشاک، لوازم برقی، لوازم خانگی، مواد خوراکی و نوشیدنی، انواع باتری قابل شارژ و ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین، چهار دستگاه گیربکس خودرو قاچاق و ۱۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف کردند و کارشناسان ارزش کشفیات در این طرح را ۱۰ میلیارد برآورد کردند.

کشف کلاهبرداری ۳۳۰ میلیارد ریالی در قالب سرمایه‌گذاری در یکی از کشورهای خارجی 

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف کلاهبرداری میلیاردی در قالب سرمایه‌گذاری در یکی از بورس‌های خارجی در شهرستان فارسان خبر داد.

سردار منوچهر امان‌اللهی با اعلام این خبر افزود:  در پی وصول خبری مبنی بر اینکه فردی با طرح سرمایه‌گذاری در بورس در یکی از کشورها اقدام به اخذ بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال از ۳۰ نفر از اهالی شهرستان فارسان کرده بود ولی پول‌های دریافتی را به صاحبانشان برنگردانده است، رسیدگی به موضوع در  دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گفته وی، ماموران پلیس فتای استان، با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی، متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند که متهم در بازجویی‌های پلیسی به جرم کلاهبرداری اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

امان‌اللهی با اشاره به حضور کلاهبرداران در فضای جامعه به‌خصوص با عناوین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، به شهروندان توصیه کرد؛ پیش از سرمایه‌گذاری مالی، از اعتبار و سابقه شرکتها و افرادی که قصد دارند سرمایه خود را به آنها بسپارند اطمینان حاصل کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

۱۶ سارق با ۳۱ فقره سرقت در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران فرماندهی انتظامی استان در ۴۸ گذشته ۱۶ سارق را با ۳۱ فقره سرقت دستگیر کردند. 

سردار امان‌اللهی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، وسایل خودرو، داخل خودرو و احشام، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی استان، شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، اردل، کوهرنگ، کیار، سامان و خانمیرزا با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه های سرقت موفق شدند ۱۶ سارق را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان به ۳۱ فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، وسایل خودرو، داخل خودرو و احشام اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری از آغاز پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان و مددجویان زندانهای استان خبر داد.

حمیدرضا حیدری در آیین افتتاح مسابقات در سالن ورزشی زندان مرکزی شهرکرد افزود: این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته ورزشی شامل فوتسال، والیبال، تنیس، دارت، ورزش‌های زورخانه‌ای، کبدی، کشتی، طناب‌کشی، شطرنج، فوتبال دستی ، بازی‌های بومی محلی برگزاری می‌شود.

وی گفت: به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نفیس، لوح تقدیر و استفاده از مرخصی و تشویقات اعطا خواهد شد.

به گفته وی، ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است رابطه نزدیکی با سلامت و بهداشت روانی و بویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.

طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری همزمان با محرم برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بصیرت عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود که شاخص‌ترین برنامه این طرح" شمیم حسینی" است که هر ساله برای توزیع عادلانه درآمد موقوفات و بهره‌مندی هیاتهای مذهبی از درآمد موقوفات اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین امیری با تاکید بر شیوع ویروس کرونا افزود: برنامه‌های عزاداری ایام محرم در بقاع متبرکه استان براساس دستورالعمل ستاد کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی در این ایام در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: تعویض پرچم گنبد امامزادگان و سیاه پوشش کردن بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این طرح در بقاع متبرکه استان است.

امیری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شمیم حسینی سالگذشته ۳۰۰ میلیون ریال از محل نیت موقوفات بین هیات‌های مذهبی استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، یک‌هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده که از این تعداد ۳۷ درصد نیت‌ وقف‌های ثبت شده در استان خیریه، ۳۳ درصد مسایل اجتماعی، ۲۵ درصد مباحث مذهبی و پنج درصد مربوط به حوزه‌های علمیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha