۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84429404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۱ مددجوی کمیته امداد سلماس صاحب شغل شدند

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبر: 84429404
۱۳۱ مددجوی کمیته امداد سلماس صاحب شغل شدند

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اختصاص تسهیلات مناسب و ایجاد بستر لازم، ۱۳۱ مددجوی این نهاد در این شهرستان صاحب شغل شده اند.

مهدی خضرلو روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اشتغال این تعداد مددجو بیش از ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های خوداشتغالی پرداخت شده است.

وی با اشاره به تنوع شغلی مددجویان اظهار کرد: هر مددجوی متقاضی شغل و وام با نوع تخصص خود و با مشاوره گیری از کارشناسان این نهاد وارد بازار کار شده و در جهت خرید و بازاریابی محصولات نیز این نهاد کمک‌های لازم را به آنها می‌کند.

وی افزود: در این راستا امسال برای ۲۵۵ نفر مددجو نیز مشاوره شغلی و برای ۵۲۰ نفر نیز مشاوره کارشناسی فنی انجام گرفته است.

مدیر کمیته امداد سلماس عمده‌ترین مشاغل ایجاد شده برای این مددجویان را قالی‌بافی، پرورش قارچ و صنوف مختلف صنعتی عنوان کرد و افزود: در این راستا ۷۷ مددجو نیز به مراکز کاریابی این شهرستان معرفی شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۳۶ نفر صاحب شغل شده‌اند.

خضرلو اضافه کرد: هم‌اینک ۴ هزار و ۵۹۹ خانواردر این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که برنامه‌ریزی‌ها برای خودکفایی تدریجی این خانواده‌ها  تا پایان سال  با اعطای تسهیلاتی  بالغ بر ۲۰۶ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: پس از اشتغال پایدار این مددجویان، تنها کمک هزینه حمایتی از خانواده آنان حذف می‌شود و دیگر کمک‌های مادی و معنوی همچنان ادامه می‌یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس اظهار داشت: توانمند سازی مددجویان تحت پوشش باید در اولویت اقدامات کمیته امداد قرار گیرد و ارائه آموزش‌های تخصصی به مددجویان و پرداخت تسهیلات اشتغالزا در راستای تحقق این هدف انجام شود .

خضرلو جلب مشارکت خیرین به منظور کمک به کمیته امداد و رفع مشکلات مددجویان این نهاد را ضروری دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهایی است که اعتبارات آن تخصیص خوبی داشته است که این امر نشان از اهتمام جدی دولت در راستای محرومیت زدایی از جامعه دارد .

سلماس در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و ۹ هزاروسه نفر از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری آن زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha