۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84429411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مراغه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ماه محرم تاکید کرد

مراغه- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در سوگواری های ایام محرم در این شهرستان مشکل ساز بوده و باید در زمینه فاصله گذاری اجتماعی اهتمام شود.

آیت الله محمد تقی پورمحمدی روز شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر مراغه افزود: عدم رعایت موازین بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در آیین های سوگواری حسینی از جمله شاه حسین گویان نگران کننده است.

وی ادامه داد: تبیین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه اصلی قیام عاشورا باید مورد توجه هسئت های حسینی این شهرستان قرار گیرد.

امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم عمل به شعائر اسلامی و دینی اضافه کرد: متاسفانه عده ای فقط مومنان ایام محرم هستند در حالی که عمل به آموزه های دینی و مذهبی نباید منحصر به ایام خاصی باشد.

وی گفت: عمل به تاکیدات رهبری و آموزه های دینی در کنار رعایت حقوق شهروندان و شیوه نامه های بهداشتی، باید مورد اهتمام تمامی عزاداران و هیئت های حسینی در ایام محرم باشد.

آیت الله پورمحمدی خاطرنشان کرد: آلودگی و مزاحمت های صوتی در معابر عمومی و خیابان ها، نقض حقوق شهروندی و زمینه ساز سلب آرامش مردم است.

وی تاکید کرد: مسئولان امر باید با تهدیدکنندگان نظم جامعه که امنیت و بهداشت را مورد هجمه قرار می دهند به صورت قانونی و قاطع برخورد شود.

امام جمعه مراغه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ماه محرم تاکید کرد

رعایت شیوه نامه های بهداشتی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی  در ایام کرونا مصداق امر به معروف و نهی از منکر در وضعیت فعلی کرونایی است.

سیدعلی موسوی افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان و موج پنجم ابتلا به این بیماری، رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام سوگواری حسینی بیش از پیش ضروری است.

وی با بیان اینکه مشکل و مخالفتی با برگزاری آیین های عزاداری حسینی وجود ندارد، ادامه داد: برگزاری تجمعات عزاداری در مکان های سربسته و پرازدحام و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی توسط عزاداران و تمشاگران این آیین ها می تواند زمینه ساز شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن سلامت شهروندان شود.

موسوی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و شورای امر به معروف و نهی از منکر در کنار هیئت های حسینی می توانند نقش موثری در برگزاری هرچه مناسب تر سوگواری های ایام محرم با رعایت موازین و شیوه نامه های بهداشتی ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش فرهنگ سازی در اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: فضای مجازی به وجود تهدیدهای اجتماعی آن، فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی و آگاه سازی در خصوص رعایت این فرایض و فرهنگ دینی است.

امام جمعه مراغه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ماه محرم تاکید کرد

تبیین فلسفه قیام عاشورا مهم ترین اساس سوگواری های حسینی است

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: رعایت شئون ماه محرم و تبیین فلسفه قیام عاشورا  توسط هیئت های عزاداری مهم ترین اساس سوگواری های حسینی باشد.

سرهنگ سعید رشیدی با بیان اینکه برخی حرمت های ماه مبارک رمضان امسال رعایت نشد، افزود: باید حرمت عزاداری های سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) توسط عزاداران مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسدود کردن خیابان ها، عدم تمکین هیئت های حسینی به رعایت نظم و ترافیک شهری، آلودگی های صوتی و عزاداری های خارج از وقت و شبانه از آسیب های مهم سوگواری های حسینی در ایام محرم مراغه است.

وی با اشاره به نفوذ جریان شیرازی در بین برخی هیئت های حسینی اضافه کرد: نفوذ این جریان در آیین های سوگواری حسینی با هدف تضعیف فلسفه اصلی قیام عاشورا و کمرنگ کردن شعور حسینی انجام می شود.

وی گفت: متاسفانه بیشتر هیئت های حسنیی از ظرفیت حضور روحانیون استفاده نکرده و از تفسیر قرآن و تبیین فلسفه قیام عاشورا محروم هستند و از افراد فاقد اشرافیت و صلاحیت رد زمینه امور مذهبی و دینی استفاده می کنند.

وی افزود: همچنین بدحجابی و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در ایام محرم نیز از جمله آسیب هایی است که باید مورد توجه نهادهای متولی امر و هیئت ها و عزاداران حسینی این شهرستان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha