استاندار خراسان شمالی: تامین تجهیزات پزشکی باید در اولویت مدیران باشد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و نیروی انسانی متخصص با توجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا استان باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: اینک استان وضعیت مطلوبی از لحاظ تخت های بیمارستانی، نیروهای پزشکی و پرستاری ندارد به گونه ای که از امروز تامین و تجهیز بیمارستان ها و تامین نیروهای انسانی مراکز درمانی باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی و متولی باشد.

وی با اشاره به همجواری خراسان شمالی با دو استان پرخطر کرونایی، گفت: جدای از محدودیت های کرونایی که تاکنون در رفت و آمدها به استان وجود داشته است از امروز باید فرمانداران شهرستان ها در رفت و آمد شهروندان به این استان های پرخطر کرونایی، سخت گیری های بیشتری را اعمال کنند.

شجاعی افزود: همچنین فرمانداران شهرستان ها باید هرگونه تجمع مراسم عروسی و تالارها و تعزیه ها را شناسایی و با آن برخورد کنند تا شاهد به صفر رسیدن تجمعات که عامل اصلی مبتلایان به کووید ۱۹ است، باشیم.

وی با بیان اینکه مراسم های عزاداری در ایام محرم باید با بالاترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: همان‌گونه که سال گذشته مراسمات مذهبی با رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی برگزار شد امسال نیز سازمان تبلیغات اسلامی باید برگزاری نشست هایی، تمامی هیات های مذهبی و ائمه جماعات را نسبت به رعایت دقیق دستورات بهداشتی توجیه کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقش رسانه ها در افزایش حساسیت مردم نسبت به این بیماری، گفت: در این میان نباید از نقش روزنامه ها و اصحاب رسانه در بحث انسجام اجتماعی و همراهی مردم با مسوولان غافل شویم زیرا هر گونه مقابله با این ویروس منحوس نیازمند همراهی همیشگی مردم در اجرای مصوبات ملی و استانی کرونا است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛  این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۳۹ نفر بوده است.

 بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و فاروج در وضعیت قرمز قرار گرفته است و تنها شهرستان های رازو جرگلان و جاجرم  نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha